Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : GRPS/WAP setup for Telenor and Netcom (Norway)
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
GPRS, WAP, MMS and Email setup
> GRPS/WAP setup for Telenor and Netcom (Norway)
Bookmark topic
Mr. Opheim is a frequent poster to the Norwegian news.it.telecom.mobil newsgroup.
He has made a good explanation on how to set up GPRS/WAP for these two operators.
Visit his site at
http://www.opheim.com/
and click on Mobiltelefoni -> GPRS og WAP.
Alternativly, you request a SMS with with the setup from
this link
[ This Message was edited by: laffen on 2002-07-04 00:42 ]
--
Posted: 2002-01-10 00:53:00
Edit :

NetCom!
Har NetCom og sliter med å få lastet ned Screensavers ++ på wap.esato.com. (Bilder går greit) Så lurer jeg på om noen kan hjelp meg, har ikke peiling på hva problemet kan være.... Bruker en T68 som er oppgradert til T68i. Bruker GPRS...
På forhånd takk!!
(

Har mer enn nok med å skrive på norsk, så hvis noen føler kallet til å oversette til engelsk, versegod!

)
[ This Message was edited by: Thorsen on 2002-07-02 15:33 ]
--
Posted: 2002-07-02 16:32:00
Edit :
Hei thorsen! Jeg har også netcom og har heller ikke kunnet laste ned screensavers og themes tidligere, men nå, av uviss grunn er jeg i stand til å laste ned hva som helst fra wap :-) Har du prøvd i det siste?
This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-07-02 17:13:00
Edit :
Heisann,
Jeg har også NetCom... Jeg har kontaktet dem flere ganger, om problemet.. Jeg vet hva problemet er, men netcom vill ikke innrømme det.. De sier at de aldri har hørt om det.. Tosker
Grunnen til at vi med netcom ikke kan laste ned div ting er:
At netcom har en limit på wap gateway'n deres, det vil si at vi ikke kan laste ned større filer enn ca 3kb. Har faktisk slitt med filer som er nede i 2.5kb
Og dette er for dårlig... De har til og med ikke støtte for MMS enda.. Det kommer i slutten av August..
--
Posted: 2002-07-02 18:26:00
Edit :
Ok, men da må de ha opphevet denne limiten på gatewayen siden det nå funker å laste ned filer større enn 3K....?
--
Posted: 2002-07-02 18:58:00
Edit :
Jeg prøvde just å laste ned 'matrix theme' her på esato.. funker ikke..
Så jeg tviler på de har satt grensa opp..
Men hvor fikk du wap innstillingene dine fra? Bruker du GPRS eller GSM når du surfer?
--
Posted: 2002-07-02 19:05:00
Edit :
Hmmm merkelig... Jeg bruker netcoms GPRS innstillinger å det det funker fett som f... Men før gikk det ikke, og jeg har ikke forandret noe på innstillingene.....?
--
Posted: 2002-07-02 19:12:00
Edit :
Ok nå er jeg ihvertfall forvirra!! Prøvde akkurat å laste ned matrix theme fra esato....GIKK IKKE! For et par dager siden kunne jeg gjøre dette.... Hva skjer med netcom!!?
--
Posted: 2002-07-02 20:37:00
Edit :
Hmm... f*** å ustabile de er da.. irriterende.. tror jeg skal ta en tlf til de imorra.. evt sende en mail.. Kunde Supporten de sin kan jo ikke noe... må nesten snakke med fag folkan der, skal det være noe håp..
Skal poste mailen jeg får av dem.. vist jeg få noe da..
--
Posted: 2002-07-02 23:29:00
Edit :
Akuratt!
I går fikk jeg for første gang lastet ned en screensavers som du finne her på esato :
- Animals - Running cheetah (2,29 Kb)'
Det er den eneste screensaveren som kommer opp med bilde på skjermen når jeg er inne på wapèn, resten av screensaveren blir bare en ramme med tekst (tittelen til screensaveren).
Kan sikkert stemme med at det kommer ann på størrelsen.
Har sendt en mail til NetCom ang. problemet i helga som var, men har enda ikke fått noe svar. Håpløst å komme gjennom på tlf. og!
.

NetCom

Netcom

NetCom
. Bytter tilbake til Telenor så raskt bindingstiden går ut!!!!
.

NetCom

Netcom

NetCom
[ This Message was edited by: Thorsen on 2002-07-03 10:39 ]
[ This Message was edited by: Thorsen on 2002-07-03 10:41 ]
--
Posted: 2002-07-03 11:38:00
Edit :
New Topic
Reply