Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : E-mail on T68 with Telenor Mobil
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > GPRS, WAP, MMS and Email setup > E-mail on T68 with Telenor Mobil Bookmark topic
Page12>

DemMan Posts: 42

Sorry folks but since this question is regarding a Norwegian operator I write it in Norwegian:

Er det mulig å sette opp T68 for å motta e-post med et Telenor Mobil abonnement uten å abbonere på mobilpost? Jeg tenker da på et oppsett der jeg kan få varsling om ny e-post når jeg er oppkoplet med GPRS.
Jeg har nå en online.no adresse, er det evt. noen andre adresser jeg kan bruke dersom det ikke er mulig med denne?
Er jeg nødt til å abonnere på mobilpost for å kunne sende e-post med Telenor Mobil abonnement?

Håper noen kan gi meg svar på dette.
--
Posted: 2002-01-18 08:32:00
Edit : Quote

laffen Posts: > 500

Ja, jeg tror nok du må ha Mobilpost for å kunne sende mail med Telenor. Du vil nok ha mulighet for å motta, men altså ikke sende med andre email kontoer.

En mulighet jeg ikke har testet selv, men som noen postet om tidligere, er at du lager deg en konto hos start.no. Der er det visst mulig både hente og sende mail.

Søk på start.no i alle forumene.

[ This Message was edited by: laffen on 2002-01-18 08:51 ]
--
Posted: 2002-01-18 08:49:00

EricSony Posts: 72

Nå er det faktisk mulig med online konto og GPRS(telenor) for henting av mail.Ny sw i T68 (R2A002) har rettet opp i dette. Selv sjekker jeg to kontoer nå med GPRS, så nå er telefonen slik jeg vil ha den.Du kan lese mer om oppsett for dette på www.opheim.com om hvordan du setter opp datakonto og mail konto.Ellers er det bare å spørre....

Happy owner
--
Posted: 2002-01-18 12:36:00

smilys Posts: 64

Bruker du IP adresse? Hva er evnt denne?
Jeg har oppgatert til R2A men får ikke hentet mail fra min online konto

[ This Message was edited by: smilys on 2002-01-18 14:23 ]
--
Posted: 2002-01-18 14:23:00

Bruker ikke IP-adr. , bare mail.online.no eller den du måtte bruke.Det er også viktig at du setter opp riktig datakonto for dette.Du kan ikke bruke samme som til wap ( det visste du kanskje)...
--
Posted: 2002-01-18 14:30:00

Mavito Posts: 73

Hva slags konto må man da bruke?

Jeg har T39m og prøvd mange forskjellige mailkontoer og oppkoblinger. Har noen en oppkobling som virker?

Må kanskje oppgradere softwaren...
--
Posted: 2002-01-18 16:32:00

MortenK Posts: 7

Hei EricSony eller andre.
Jeg selv sliter litt med dette oppsettet av E-post på T68. Var inne på www.opheim.com og la inn en ny datakonto etter den oppskriften som stod der. Deretter la jeg inn E-post oppsettet under meldinger på telefonen. Brukte både i.p adressene til pop-server og til smtp server.Da ikke dette fungerte la jeg inn kun navnene pop.online.no og smtp.online.no
Så nå står jeg bom fast, håper noen kan sette opp et enkelt oppsett slik at det fungerer.

--
Posted: 2002-01-18 17:08:00

Quote:
On 2002-01-18 17:08, MortenK wrote:
Hei EricSony eller andre.
Jeg selv sliter litt med dette oppsettet av E-post på T68. Var inne på http://www.opheim.com og la inn en ny datakonto etter den oppskriften som stod der. Deretter la jeg inn E-post oppsettet under meldinger på telefonen. Brukte både i.p adressene til pop-server og til smtp server.Da ikke dette fungerte la jeg inn kun navnene pop.online.no og smtp.online.no
Så nå står jeg bom fast, håper noen kan sette opp et enkelt oppsett slik at det fungerer.

Jeg skal lage et oppsett som bør fungere greit for de fleste.Linken er
http://www.dmu.no/t68/t68eposthjelp.htm
Don't give up
PS Har ikke testet med T39m ennå, har den på utlån...

[ This Message was edited by: EricSony on 2002-01-18 21:15 ]

[ This Message was edited by: ericsony on 2002-01-18 23:07 ]
--
Posted: 2002-01-18 21:13:00

MortenK Posts: 7

Nå fungerer oppsettet på online-kontoen.
Takker så mye "Ericsony" for oppsettet.

--
Posted: 2002-01-19 00:37:00

DemMan Posts: 42

Takk for svarene. Problemet mitt ligger nå altså i at jeg ikke har oppgradert softwaren enda. Får vel stikke å få gjort det i beste uke. (Har R1B)
--
Posted: 2002-01-19 14:39:00
Page12>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home