Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
Ska du göra det? Så jag ska bara gå in på ARN's hemsida, och reklamera?
www.arn.se
--
Posted: 2002-03-16 19:20:00
Edit :
cybervisitor har ju rätt, men om se släpper uppgraderingen samtidigt som t68i verkligen finns i butikerna så finns det nog inte mycket att hämta. men släpper dom inte den, så har dom ju brustit i marknadsföringen rejält, när dom sa att t68m skulle vara den första telefonen med mms...
--
Posted: 2002-03-16 20:05:00
Edit :
Ja, men hur fan blir det nu då? Får vi ny nalle eller? Hur gör man?
Någon som har fått ny?
--
Posted: 2002-03-16 20:28:00
Edit :
Men Ericsson har ju sagt att vi får gratis MMS update eller?
--
Posted: 2002-03-16 20:29:00
Edit :
CyberVisitor: BTW, är du Sverker i Plus eller?
--
Posted: 2002-03-16 20:30:00
Edit :
Enligt "insulin" så ska Geab få ut T68i till butikerna på måndag.
Och får de ut den och programvaruuppdateringen inte är släppt så är det på gränsen om inte jag kontaktar ARN eller konsumentvägledningen i min kommun.
--
Posted: 2002-03-16 20:36:00
Edit :
Mmm. Det låter ju logisk, posta lite mer info bara. Jag kommer nog ochså gå vidare om det är så.
Som sagt har Ericsson lovat at vi skulle få den första mobben med MMS, redan nu har vi betalat för något som vi inte fått. Lanserar dom T68i, uten at ge ut det nya MMS-patchen har dom et problem.
--
Posted: 2002-03-16 21:13:00
Edit :
Detta kan inte vara sant. Det skulle bara vara något i denna stil som fattades, nu när Ericsson äntligen börjar sälja mobiler utav bara f*n.
Ericsson marknadsförde den som MMS telefon till några månader innan den lanserades.
Deras pressrelease från Cebit 2001-03-21 finns under denna länken:
http://www.ericsson.com/press/20010321-0038.html
Ha då i åtanke att Nokia presenterar sin första MMS telefon och färgtelefon ETT ÅR SENARE på Cebit. Riktigt bra jobbat!!
--
Posted: 2002-03-16 21:23:00
Edit :
CyberVisitor Posts: > 500
Nej. Jag är tjänstledig jurist, därför har jag tid att skriva. Gällande regler i KKL kan inte kringgås, ens av Ericsson - de facto.
Jag blev tyvärr oense med laffen som blockerade den IP-adress som jag nu måste återgå till pga omständigheter jag ej räknade med då jag bytte till ny.
Tyvärr kommer jag inte kunna följa upp denna diskussion pga det. Jag vill dock kraftigt uppmana samtliga att åberopa sin rätt och yrka produktfel. Ericsson kommer att få ge efter då deras strategi inte varit konsumentvänlig.
This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-16 21:29:00
Edit :
Jag är bara glad att jag har haft min T68:a sedan oktober. Eftersom att om Ericsson skulle väntat på att få MMS programvaran redo skulle vi antagligen inte fått telefonen än. Så allvarligt talat så bryr jag mig inte. Vi kommer dessutom att få programvaran som T68i har och det medför att vi har en T68i med annat skal. Om de dessutom släpper MMS programvaran en timme tidigare är T68i kan vi dessutom säga att vi var först med en MMS telefon.
--
Posted: 2002-03-16 21:38:00
Edit :
New Topic
Reply