Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 101112 ... 373839>

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-23 23:17, mrNoodles wrote:
Hi Cyber!!
Did you get your T68m switched against a T68i? And if, in what store did you bought it?
I was by at Geab today and the guy working there didnt believe it would be so hard to get i changed to a T68i

I´ll go for the show next week

Nice weekend to all of you

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-23 23:18 ]

If you go to a local Telia store, you'll see that on the pricelist it says MMS-function for the T68. That makes it very difficult for them to argue against de facto. I'm not saying I did make my self an annoying customer at "Telia" - but I did make myself an annoying customer while stating my case wherever it was I bought my original T-68. It shouldn't matter where you bought it; what matters is that all of you who are disapointed, are so because it lacks an essential feature - claim it!

Another person on esato stated that a faulty device must be turned in two times before getting the status of faulty. Please do remember that we are here talking about a missing feature - not an actual "faulty" device. Though the affect and legal matter is treated the same. You should all go and claim your rights out there.

"You can't sell someone a four door car and then deliver one with only two!"
--
Posted: 2002-03-23 23:41:00
Edit : Quote

Even here on esato the T68 is stated to have MMS. Of course that is not relevant to the fact of what we have been discussing earlier; it does though show how hard it is printed into everyones head that the T68=MMS!

Here's the link where esato claims the MMS feature: http://esato.com/phones/?phone=13
--
Posted: 2002-03-24 18:00:00

Psycho Dave Posts: 119

Quote:
On 2002-03-23 23:41, CyberVisitor wrote:
If you go to a local Telia store, you'll see that on the pricelist it says MMS-function for the T68. That makes it very difficult for them to argue against de facto.

Only swedish...

Idag gick jag till den Telia butik som jag köpte min T68m av och klagade på att de hade sålt en MMS telefon till mig som inte hade MMS. De fnyste åt mig och sa att jag skulle vänta i två månader så skulle jag få MMS. Jag gick då hem och mailade Telia och frågade hur jag skulle få en ny T68i, de ringde då och sa att det är ju bara två månader men jag stod på mig. De ringde då senare och sa att jag skulle få byta. Tillbaks till affären, han såg bra chockad ut när jag sa att jag skulle byta min T68m mot en T68i men jag gav honom ett telefonnummer att ringa så löste det sig. Det blev ett återköp och jag fick betala 200:- så hade jag en Sony Ericsson T68i i näven

Nu gick det dock upp ett ljus för Telia och de har nu ändrat sin sida så att det inte står att den skall ha MMS längre.
http://privatbutiken.telia.se/butiken/main/main.jsp?type=Saljpaket&name=Ericsson+T68m
--
Posted: 2002-03-25 19:17:00

mrNoodles Posts: > 500

Ja drar in på Geab imorrn o kräver en att häva köpet alt. få en T68i imorrn. Såg en på Geab i Gävle, idag men de visste inget pris *herregud*

Wish me luck
--
Posted: 2002-03-25 19:21:00

Quote:
On 2002-03-25 19:17, Psycho Dave wrote:
Quote:
If you go to a local Telia store, you'll see that on the pricelist it says MMS-function for the T68. That makes it very difficult for them to argue against de facto.

Only swedish...

Idag gick jag till den Telia butik som jag köpte min T68m av och klagade på att de hade sålt en MMS telefon till mig som inte hade MMS. De fnyste åt mig och sa att jag skulle vänta i två månader så skulle jag få MMS. Jag gick då hem och mailade Telia och frågade hur jag skulle få en ny T68i, de ringde då och sa att det är ju bara två månader men jag stod på mig. De ringde då senare och sa att jag skulle få byta. Tillbaks till affären, han såg bra chockad ut när jag sa att jag skulle byta min T68m mot en T68i men jag gav honom ett telefonnummer att ringa så löste det sig. Det blev ett återköp och jag fick betala 200:- så hade jag en Sony Ericsson T68i i näven

Nu gick det dock upp ett ljus för Telia och de har nu ändrat sin sida så att det inte står att den skall ha MMS längre.
http://privatbutiken.telia.se/butiken/main/main.jsp?type=Saljpaket&name=Ericsson+T68m

Så skall det gå till! Gratulerar! Som jag tidigare skrev så är inte säljarna konsumentvänliga idag utan att man står på sig rejält - vilket du gjorde. Bra gjort. Ericsson T68 är marknadsförd med MMS utan tvivel om saken och eftersom den nu har saknat den egenskapen under så lång tid skall produkten anses vara behäftad med ett abstrakt fel. Uppenbarligen har Telia insett det och åtagit sig den gottgörelse som konsumenten har rätt till enligt gällande rätt.

Grattis!
--
Posted: 2002-03-25 19:24:00

Quote:
On 2002-03-25 19:17, Psycho Dave wrote:
Quote:

Only swedish...

Kom dock ihåg att innebörden av att Telia nu valt att ta bort MMS från listan över funktionalitet inte innebär en retroaktiv friskrivelse från de som redan köpt sin telefon innan detta skedde. Alla som köpt en T-68 med förväntningen att den skulle innehålla den ufästa MMS-funktionaliteten har, enligt gällande rätt, erhållit en felaktig produkt som skall ersättas. T-68i säljs för fullt därute med MMS och den utfästa egenskapen lyser med sin frånvaro i T-68 - trots att den skulle vara världens första MMS-telefon.

Stå på er! Alla som köpt en T-68 kan få den utbytt mot en T-68i pga av de omständigheter som jag presenterat i denna kedjas framställning. Läs den och jag rekommenderar samtliga att kräva den rätt ni som konsument har. Till er som nu fått telefonen utbytt - det var er rättighet!
--
Posted: 2002-03-25 20:37:00

megapolaren Posts: 27

--

[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:41 ]
--
Posted: 2002-03-25 20:59:00

Quote:
On 2002-03-25 20:59, megapolaren wrote:
Men, CyberVisitor, vad ska du med två T68i till? Du hade ju redan köpt en?

Två stycken? Utveckla tack.
--
Posted: 2002-03-25 21:02:00

megapolaren Posts: 27

--

[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:42 ]
--
Posted: 2002-03-25 21:08:00

Quote:
On 2002-03-25 21:08, megapolaren wrote:
22 Mars skrev du:

"Got my new T-68i yesterday and noticed some nice features."

Det dröjde tills idag innan du angav att du fått byta. Så tillvida du inte tyckte det var väldigt tråkigt att tala om att du fått byta / ... /

Jag tror inte du är påläst. Jag har inte hävdat någonstans att det är "idag" som jag erhållit en ny telefon. I förra veckan däremot. Någon annan har med framgång idag fått sin T-68 utbytt mot en T-68i vilket uppmärksammats i denna kedja. Vad står på?

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-25 21:14 ]
--
Posted: 2002-03-25 21:12:00
Page <  123 ... 101112 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home