Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
26/3 kl 15:45
Geab vägrar häva köpet, sitter nu och fyller i blanketten till ARN, samt ska ringa konsumentrådgivningen i kommunen imorgon bitti. Enligt hon så var de solklart, men Geab snudd på skrattade och chefen vägrade tala med mig

Tänk er scenariot, jag pratar med en anställd som i sin tur för allt vidare till chefen och vice versa
De gör parodi av sig själva.
Geab var tom. inne på att jag som kund skulle kontakta Ericsson och göra upp med dom själv-herregud har ni hört nå så korkat? Om ni köper mjölk på butiken och de är något fel på den? Inte säger väl butiken/butikschefen att ni ska ringa Arla eller Milko eller vilka de nu kan bli!?
Nej jag kan lova att dett var verkligen sista gången jag handlade av Geab oavsett utgången av det här!! De är så otrevliga och i detta fallet okunniga så de blir löjligt!!
Kommer fortsätta delge er denna cirkus! Och uppmanar er som inte e nöjda att göra samma sak!

kan få byta ut en hel del telefoner om de vill sig illa
[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-26 18:16 ]
--
Posted: 2002-03-26 16:00:00
Edit :
CyberVisitor Posts: > 500
Quote:
On 2002-03-26 16:00, mrNoodles wrote:
26/3 kl 15:45
Geab vägrar häva köpet, sitter nu och fyller i blanketten till ARN, samt ska ringa konsumentrådgivningen i kommunen imorgon bitti. Enligt hon så var de solklart, men Geab snudd på skrattade och chefen vägrade tala med mig

Tänk er scenariot, jag pratar med en anställd som i sin tur för allt vidare till chefen och vice versa
De gör parodi av sig själva.
Geab var tom. inne på att jag som kund skulle kontakta Ericsson och göra upp med dom själv-herregud har ni hört nå så korkat? Om ni köper mjölk på butiken och de är något fel på den? Inte säger väl butiken/butikschefen att ni ska ringa Arla eller Milko eller vilka de nu kan bli!?
Nej jag kan lova att dett var verkligen sista gången jag handlade av Geab oavsett utgången av det här!! De är så otrevliga och i detta fallet okunniga så de blir löjligt!!
Kommer fortsätta delge er denna cirkus! Och uppmanar er som inte e nljda att göra samma sak!

kan få byta ut en hel del telefoner om de vill sig illa
Geab är part i ärendet och ytterst den som bär ansvaret som säljare gentemot sin konsument. Förhållandet Geab ./. Ericsson är inget som i sig rör konsumenten. Låt ärendet gå till ARN. Vanligtvis väljer seriösa företag att följa deras anvisningar för att slippa dålig publicitet. Som jag tidigare nämnt så finns det tyvärr alltför många näringsidkare som in i det sista fösöker undvika gällande - tvingande - konsumentregler för att låta affären bestå; speciellt mot engångskunder eller mindre sådana. Många konsumenter nöjer sig med ett "nej", vilket de vet om och därför väljer de således många gånger att chansa.
Stå på dig och lycka till.
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-26 17:38 ]
--
Posted: 2002-03-26 17:27:00
Edit :
Tjena Cyber!
En grej som slår mig mer och mer ju mer jag tänker på det är att varför ska maninte få reklamera en grej man inte e nöjd med? Jag menar jag e ju inte nöjd med min T68m sen T68i kom ut, så de e ju solklart att de har fel. Jag är inte nöjd pga flera saker bl.a. MMS funktionen.
Och sen att chefen vägrade prata med mig gjorde de hela ännu festligare, längtar till samtalet med min konsumentrådgivare imorgon
PS Låt dom inte ta er
--
Posted: 2002-03-26 17:41:00
Edit :
MrNoodles, skicka gärna ett mail till Tidningen Mobils redaktion och ta upp ditt fall. Då tror jag att du slipper gå till ARN om Mobil väljer att publicerar ditt fall på hemsidan/i tidningen. Då kommer redaktionen att kontakta GEAB och kräva svar..
I slutet av sådana artiklar brukar det stå: "Företaget (i det här fallet GEAB) har redan tagit kontakt med kunden och gett rimliga ersättningar)"
--
Posted: 2002-03-26 17:47:00
Edit :
CyberVisitor Posts: > 500
Quote:
On 2002-03-26 17:41, mrNoodles wrote:
Tjena Cyber!
En grej som slår mig mer och mer ju mer jag tänker på det är att varför ska maninte få reklamera en grej man inte e nöjd med? Jag menar jag e ju inte nöjd med min T68m sen T68i kom ut, så de e ju solklart att de har fel. Jag är inte nöjd pga flera saker bl.a. MMS funktionen.
Och sen att chefen vägrade prata med mig gjorde de hela ännu festligare, längtar till samtalet med min konsumentrådgivare imorgon
PS Låt dom inte ta er
Att den för butiken ansvarige vägrar att samtala med dig tyder på att de är införstådda över att det finns ett köprättsligt problem som de bär ansvaret för. Som jag tidigare har hävdat så är det tyvärr alltför många som därefter bara ger upp. Produkten saknar en utfäst egenskap vilken var en av de avgörande anledningarna till att köpet genomfördes. Felet är abstrakt och tillräckligt för att produkten skall ersättas med en som har de egenskaper ni betalat för.
Kan inte butiken ersätta produkten (t.ex. p.g.a. att en sådan saknas på lager och ej kan levereras inom skälig tid) skall köpet gå tillbaka. Om säljaren i samband med köpet inte har informerat er om att de frånskrivit sig räntelagens dispositiva regler (eller att denna information inte har funnits lättillgänglig för konsumenten, t.ex. tryckt på kvittot eller dylik handling som garanti m.m.) skall konsumenten således även ha ränteersättning för den tid säljaren haft pengarna i sin besittning (gällande diskonto plus 2 procentenheter).
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-26 18:05 ]
--
Posted: 2002-03-26 17:50:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-26 17:47, kevin81 wrote:
MrNoodles, skicka gärna ett mail till Tidningen Mobils redaktion och ta upp ditt fall. Då tror jag att du slipper gå till ARN om Mobil väljer att publicerar ditt fall på hemsidan/i tidningen. Då kommer redaktionen att kontakta GEAB och kräva svar..
I slutet av sådana artiklar brukar det stå: "Företaget (i det här fallet GEAB) har redan tagit kontakt med kunden och gett rimliga ersättningar)"
Ey Kev!!
Tack för ideen - jag sitter och författar ett beskt men sanningsenligt brev om Geabs uppförande mm. De är väl landets största mobiltelefon försäljare?! Men de är då absolut inte landets trevligaste
--
Posted: 2002-03-26 18:16:00
Edit :
Låter mycket intressant! Jag avvaktar med spänd förväntan på resultat.
Aftonbladet och Mobil är underrättade
/ V
--
Posted: 2002-03-26 18:20:00
Edit :
HAhaha tjena Venger!
Har du kontaktat Aftonbladet? Jag skriver på mitt brev till mobil
--
Posted: 2002-03-26 18:25:00
Edit :
Verkar som om det är flera stycken som går tillbaka med sina telefoner.. Vore ju kul om affärerna kunde sälja dem som begagnade och lite billigare.. Då blir ju alla glada.. Den som får en ny T68i, affären som får lite pengar och jag som får köpa en helt ok telefon lite billigare.. =)
--
Posted: 2002-03-26 18:42:00
Edit :
Ja oavsett hur de går så ska man inte behöva bli bemött så här.
--
Posted: 2002-03-26 18:45:00
Edit :
New Topic
Reply