Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
Morrn morrn kallingen, johansch och alla andra!!
>>kallingen
Allmänna finns på
www.arn.se
Det har telefontid mellan 10-12. Dom är inte rådgivande utan tar upp "fall" som "kört fast" - dvs. butiken vägrar häva köpet/byta ut den efter att konsumentrådgivningen i din kommun varit i kontakt med dom.
Till er alla som funderar över om "er" butik marknadsfärt den som en MMS telefon - det spelar ingen roll Ericsson själva har marknadsfört den som en sådan kolla länken nedan
http://www.ericsson.com/press/20010321-0038.html
Där står det klart och tydligt att det är en MMS telefon med "digital imaging och audio capabilities" och ingenting av det har vi fått i våra - än!!
>>kevin81
Jepp så fort jag hör nåt antingen från Geab eller från ARN så kommer jag att delge er snarast!!
>>jnhl
Helt rätt, på dom bara, de kommer nog att "slå ifrån sig", men du har rätt. ComCenter e de StärnaFyrkant "Intelligensen"
Lycka tilla ihopa - det ser ut att bli en solig och fin dag i mellansverige
--
Posted: 2002-03-27 07:59:00
Edit :
Ringde til Geabs HK och fick adresserna till VD samt regionschefen.
Det var en mycket trevlig och hjälpsam kille som svarade - jag blev riktigt positivt överraskad. Man har ju fått en bild av hur Geab anställda är
Nu återstår för cheferna att bevisa att de kan bättre!
--
Posted: 2002-03-27 08:27:00
Edit :
kl10:00
Pratade med konsumentrådgivingen som skulle ringa upp Geab
Hon frågade om jag behövde hjälp att fylla i ARN´s blanektt mm. En verklig super hjälpsam dam!!
Ser fram emot när hon ringer upp och berättar vad de sa på butiken.
--
Posted: 2002-03-27 10:44:00
Edit :
kl 11:03
Posten kom, fick konsumentköplagen hemskickad, ska "plöja igenom" den snart
Väntar med spänning på telefon från Konsument/Geabs HK.
--
Posted: 2002-03-27 11:08:00
Edit :
Lite lagar:
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900932.HTM
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19950450.HTM
--
Posted: 2002-03-27 11:39:00
Edit :
mrNoodles, jag har precis läst Ericssons pressrelease, där det stod klart och tydligt att T68 med alla funktioner nämnda i pressreleasen (dvs. Bluetooth, MMS, GPRS, imaging and audio capabilities, etc) skulle vara tillgänglig i slutet av 2001.
Sen kapade (försenade leveransen) Ericsson bort MMS samt Imaging and audio capabilites delen, utan någon som helst protest från T68 ägarna... Vi levde nog i nån slags glädjeyra över att T68 hade släppts på marknaden att vi glömde bort om våra konsument-rättigheter totalt. Nu upplever vi väl ett slags "baksmälla"-perioden... =)
--
Posted: 2002-03-27 12:35:00
Edit :
>>Kevster
Jupps så skulle man kunna kalla det, ska bli riktigt kul att få svar från framförallt Geabs Huvudkontor. Pratade med ARN och de sa att de hade en handläggningstid på 3-6månader för tillfället
Men iom att vissa butiker byter ut den utan större gnäll verkar de som, så lär de ju vara nåt som inte gått rätt till så att säga!
Men man kan ju inte få sin utbytt genom att hävda att andra får de mm. Men de argument som att "jag köpte telefonen för att det var den första MMS telefonen och just den funktionen var avgörande i valet av telefon" ska räcka.
Och de är oavsett vad handlaren själv har marknadsfört den som!
Go get them!!
--
Posted: 2002-03-27 12:43:00
Edit :
kl 14:48
Konsumentrådgivningen ringer upp, Geab hade svarat hon på samma sätt som hon svarat mig. Att "jag bara var ute efter en ny telefon", och de är ju det jag är!
Fast chefen pratade aldrig med mig ang. problemet.
Fortfarande inget svar från Geabs huvudkontor....
--
Posted: 2002-03-27 14:55:00
Edit :
mrNoodles, vad tyckte de på konsumentrådgivningen om ditt nästa steg? Kommer konsumentverket att agera på något sätt för att lösa problemet?
Jag antar att de inte godtog Geabs svar...
--
Posted: 2002-03-27 15:04:00
Edit :
kl14:59
Ringde upp Geabs VD. Förklarade att jag vill ha den utbytt pga av ovanstående "bekymmer" han ska "check it up" som han sa, han är engelsktalande
Så de ska bli kul och höra vad han ringer upp och säger!
--
Posted: 2002-03-27 15:04:00
Edit :
New Topic
Reply