Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 161718 ... 373839>

mrNoodles Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-27 15:04, kevin81 wrote:
mrNoodles, vad tyckte de på konsumentrådgivningen om ditt nästa steg? Kommer konsumentverket att agera på något sätt för att lösa problemet?

Jag antar att de inte godtog Geabs svar...

Nej hon tyckte att det var jättebra om jag driver detta vidare till ARN, men nu ska vi se vad Geabs VD JudeBuckley säger om problemet! Han skulle kolla upp och återkomma idag!
--
Posted: 2002-03-27 15:06:00
Edit : Quote

snottra Posts: 122

vi väntar med spänning!

U r not alone mate, we're backing u up 68%
--
Posted: 2002-03-27 15:09:00

heheehhehe thx alot
68%
Han lät väldigt trevlig och service inriktad, men de kanske man bör göra som en VD?!
Ska som sagt bli väldigt kul att höra vad han kommit fram till!
--
Posted: 2002-03-27 15:11:00

megapolaren Posts: 27

--

[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:42 ]
--
Posted: 2002-03-27 17:24:00

ts_666 Posts: 301

Jag är ändå lite tveksam, tror ni verkligen att jag ska bara visa upp press releasen för säljarna i stjärnafyrkant butiken, säga att jag ville ha världens första mms telefon när jag köpte den och att de ska ge mig en t68i? jag hoppas att det är sant, men det blir lite svårt för mig, jag är bara 16 och om man är i den åldern, så är många mistänksamma för en. Jag ska försöka i morgon. Ska jag ta med kvitton, eller?
--
Posted: 2002-03-27 17:44:00

Det kommer nog att krävas mer, jag pratade med Geabs VD som skulle återkomma men istället ringer Marknadschefen upp mig och erbjuder en bärbar Handsfree som kompensation. Samt fri uppgradering av telefon när mjukvaran släpps. Jag bara skrattade, den ska vara fri, den ingick när telefonen köptes!!
Sen ville han även erbjuda mig en digitalkamera som skulle vara värd 1000:- så ja sa att skicka 1000:- present kort som plåster, men nja de blev ju för dyrt, 300:- kunde han tänka sig
Så nu åker hela högen med brev, blanketter mm till ARN för att låta dom avgöra. Det sorgliga är att de har mellan 3-6 månaders handläggnings tid
Så det finns risk att min telefon kommer att drabbas av samma fel som den tidigare var inlämnad för och förmodligen får jag den utbytt alt. lagad. Och vips helt lustigt så får den samma fel igen (enligt KKL har de rätt att laga en produkt 2ggr och uppstår samma fel en 3:e ggn så har man rätt att häva köpet) och jag får köpet hävt!
Som sagt hoppas många tar lärdom av det håär och tänker sig för både en och 2ggr innan man handlar på Geab!!
--
Posted: 2002-03-27 18:03:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-27 17:44, ts_666 wrote:
Jag är ändå lite tveksam, tror ni verkligen att jag ska bara visa upp press releasen för säljarna i stjärnafyrkant butiken, säga att jag ville ha världens första mms telefon när jag köpte den och att de ska ge mig en t68i? jag hoppas att det är sant, men det blir lite svårt för mig, jag är bara 16 och om man är i den åldern, så är många mistänksamma för en. Jag ska försöka i morgon. Ska jag ta med kvitton, eller?

Om du endast är 16 år och ej har köpt telefonen för egna intjänade pengar - eller i annat fall med föräldrarnas samtycke - är köpet ogiltigt och skall återgå med omedelbar verkan, enligt 9 kap föräldrabalken med hänvisning till åtskilliga rättsfall inom området.

Har du t.ex. köpt telefonen för gåvopengar utan samtycke från vårdnadshavarna skall affären gå i retur.
--
Posted: 2002-03-27 18:50:00

ts_666 Posts: 301

Vaddå skall? menar du att det är illegelt för mig att köpa tex. en telefon utan föräldrarnas samtycke, eller? förlåt att jag inte förstog, men jag är igentligen inte svensk, jag kommer från england, men bor i sverige, så min svenska är inte så där särskilt bra.
--
Posted: 2002-03-27 19:02:00

Ja de tråkiga är att det hela verkar rinna ut i sanden för mig nu iom. att ARN har 3-6månaders handläggningstid.
Innan dess har väl MMS mjukvaran släppts får man anta
Men ja kommer att se till att få köpet hävt pga samma fel 3ggr...
*ogillar Geab starkt*
--
Posted: 2002-03-27 19:22:00

johanch Posts: > 500

I Norge er kalles svenske ARN for Forbrukerrådet. Jeg tar kontakt med disse etter påske, og spør hva som kan gjøres. Venter fortsatt svar på mitt brev til butikken, men regner ikke med å få svar før etter påsken.
--
Posted: 2002-03-27 21:19:00
Page <  123 ... 161718 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home