Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 171819 ... 373839>

kevin81 Posts: 390

mrNoodles, det var ju snabbtänkt av dig. Lite synd bara att de inte ville ge dig 1000kr kontant =)

Man kan ju nästan föreställa sig vad som skedde bakom kulisserna: VD:n kommer in till marknadschefens kontor: "Hörru.. det var nån halvgalen och tjatig kille som ringde mig nyss.. ge honom nån digitalkamera eller nåt annat skräp som vi har på lager så att jag slipper prata med honom igen!"

Tänkbar scenario? hehehe
--
Posted: 2002-03-27 21:24:00
Edit : Quote

mrNoodles Posts: > 500

Hahhaa ja nog lär de ha vart nåt sånt som hände-för han skulle ju som sagt kolla upp lite. Och mycket riktigt gick han nog in till marknadschefen som ringer upp och erbjuder en bärbar handsfree, sen lite tröjor o grejer o sen en riktigt "cool" digital camera, men jag förklarade att jag har en CanonIxus300 som jag är mycket nöjd med, så svarar han:-aha du verkar ha de mesta va?
- ja annars skulle man väl inte köpa en telefon för 6500:- som man int eär nöjd med i det stora hela (alla mjukvarufel, mjukvaror som aldrig släpps mm)
Så imorrn ska ja maila de ytterligare en gång och meddela att deras "mutförsök" kommer att stå, med i min skrivelse till ARN, samt hänvisa till KKL, alltså skicka dom ett utdrag ur texten och be dom tolka det, samt ta upp "problemet" med Tetris som det står på Ericssons sida att den ska ha!

Dom vet nog inte vilken jobbig j*vel de har fått på halsen
--
Posted: 2002-03-27 21:29:00

kevin81 Posts: 390

mrNoodles, hur fick du telefonnumret till Geabs VD? Det är inte vilket företag som helst som lämnar ut VDs telenr hur som helst..

Michael Treschow blev ju ny styrelseordförande på Ericsson, det är kanske honom vi borde ringa upp och tjata på lite =)
--
Posted: 2002-03-27 21:48:00

Ur KKL:
Ansvar för felaktiga uppgifter.
Varan är felaktig om den inte stämmer överens med reklamuppgifter som lämnats av säljaren själv eller vissa andra, t.ex. leverantör, grossist, reklambyrå eller branschorganisation och uppgiterna kan ha inverkat på köpet. Det gäller felaktiga uppgifter om varans egenskaper och användning. Säljaren undgår ansvar om han varken kände till eller borde ha känt till uppgifterna eller om han i tid rättar dem......
Tycker de känns ganska solklart att de har fel.
De är förmodligen inte läskunniga på Geabs HK.
--
Posted: 2002-03-27 21:52:00

Jag ringde Geabs huvudkontor och pratade med en supertrevlig och hjälpsam kille imorse. Förklarade mitt problem och hur jag blivit bemött samt att jag ville prata med någon som kunde hjälpa mig. Ingen var inne då, men jag fick mailadresserna till VD´n, den nya VD´n och till regionsansvarig för Dalarna mm
Mailade dom och ringde när jag inte fått något svar efter halva dagen, vart kopplad till VD´n då.

--
Posted: 2002-03-27 21:54:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-27 19:02, ts_666 wrote:
Vaddå skall? menar du att det är illegelt för mig att köpa tex. en telefon utan föräldrarnas samtycke, eller? förlåt att jag inte förstog, men jag är igentligen inte svensk, jag kommer från england, men bor i sverige, så min svenska är inte så där särskilt bra.

När man säljer en såpass dyr vara till en underårig är det säljarens skyldighet att kontrollera att pengarna är egna intjänade sådana (om åldern överstiger 16 år) för att säkerställa att affären är giltig. Gör säljaren inte det och det sedan visar sig att du ej intjänat pengarna genom eget arbete eller att föräldrarna ej samtyckt köpet, då är köpet ogiltigt om vårdnadshavarna åberopar det. Trots detta kan föräldrarna alltid ratihabera köpet i efterhand.

Vad jag försöker göra är att tala om för dig att är man under 18 år och har köpt en dyrare vara så finns det möjligheter att kringgå köpet.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-27 22:38 ]
--
Posted: 2002-03-27 22:35:00

kallingen Posts: 282

Jo, jag var 15 när jag köpte min och är idag 16, men det största problemet är att jag köpte min, så var det en av dom första, alltså telefonen är ungefär 6månader snart. Det är vad jag känner som största problemet.. :/
--
Posted: 2002-03-27 22:45:00

Quote:
On 2002-03-27 22:45, kallingen wrote:
Jo, jag var 15 när jag köpte min och är idag 16, men det största problemet är att jag köpte min, så var det en av dom första, alltså telefonen är ungefär 6månader snart. Det är vad jag känner som största problemet.. :/

Det är oväsentligt att det har förflutit 6 månader eftersom det i praktiken kan vara så att dina vårdnadshavare först nu insett att pengarna du eventuellt fått i gåva saknas och att du då berättat om den inköpta mobiltelefonen. Att du var 15 år då köpet skedde innebär att du inte ens hade rätt att köpa telefonen för egna intjänade pengar utan medgivande.

Under förutsättning att det inte finns omständigheter runt ditt köp som inte framkommit - som t.ex. att vårdnadshavarna var med - så kan du få köpet att gå i retur om föräldrarna yrkar det och åberopar att du ej hade deras medgivande.
--
Posted: 2002-03-27 22:55:00

Quote:
On 2002-03-27 19:02, ts_666 wrote:
Vaddå skall? menar du att det är illegelt för mig att köpa tex. en telefon utan föräldrarnas samtycke, eller?

Några rättsliga konsekvenser för din del är det inte tal om.
--
Posted: 2002-03-27 22:59:00

megapolaren Posts: 27

--

[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:43 ]
--
Posted: 2002-03-28 09:22:00
Page <  123 ... 171819 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index