Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 192021 ... 373839>

mrNoodles Posts: > 500

Nu har min T68 verkligen ballat ur, när jag ringer upp ett nummer och det har kopplat upp så börjar det tjuta som en kopplings ton i normala telefoner och jag kan inte höra personen som ringt eller den jag ringde upp?!
Nu ska "sk*ten" tillbaka till Geab!
--
Posted: 2002-03-28 13:59:00
Edit : Quote

snysop Posts: 117

Annars kan man slänga sin telefonen i marken el likn och få ut en ny på försäkringen. Jag var tvungnen att ta den där extra försäkringen hos Europolitan store för att hemförsäkringen bara gav mig 3000:- i ersättning efter man betalt 1000:- i självrisk. Så, det är bara att dumpa den och få en ny! Man får se till att göra det då T68i'n har kommit ut och de inte har nån gammal m på lager...

Glad påsk på er grabbar!

--
Posted: 2002-03-28 14:33:00

kevin81 Posts: 390

mrNoodles, jag har kommit på ytterligare ett ställe dit du kan vända för att skapa lite publicitet kring det här med T68m och T68i. SVTs program Plus! De älskar såna reportage!

Senast var det nån tant som skrev ett brev till mig och anklagade Scan om att sälja rökt korv som inte egentligen inte var rökta..

jag tror att vårt fall här är betydligt intressantare och de bör ta upp det! Då kan man snacka om publicitet, SVT på bästa sändningstid =)
--
Posted: 2002-03-28 15:36:00

kallingen Posts: 282

Kevin81: Hej! Nej, det gäller bara mig till och börja med, inget som gäller alla iallafall.

Magnus verkade sjysst!
--
Posted: 2002-03-28 15:53:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-28 12:45, hk wrote:
Vilket utmärkt tillfälle att sabba för SonyEricsson bara för att ni inte orkar vänta en månad till på uppgraderad mjukvara. Skulle alla göra som ni skulle alla T68i ta slut med en gång utan intäkter för SE och försäljarna skulle står där med drivor av T68:or som ingen vill ha, trots att det är samma telefon.
Jösses, hur orkar ni?

En konsument som inte erhållit den av säljaren utfästa produkten/egenskapen har alltid sin lagstadgade rätt till upprättelse. Om ingen, för att citera dig, "orkade" stå på sig, då faller hela konsumenträtten och marknaden tas över av näringsidkare som inte är konsumentvänliga.

Anledningen till att KKL existerar framkommer väldigt tydligt i propositionen till nämnda lag.

För övrigt verkar din bitterhet genomsyra återfösärljare...? Personligen gläder det mig att allt fler i denna kedja nu fått sin T68 utbytt mot en T68i. Varje konsument som får upprättelse är ett steg närmare en ärlig och uppriktig marknadsföring/försäljning av produkter ute på marknaden. Man måste som näringsidkare lära sig att det inte är moraliskt, eller ibland ens lagenligt, att sälja (och ta betalt av konsumenten) för en framtida produkt som idag levereras "halvfärdig" i kartongen.
--
Posted: 2002-03-28 17:17:00

mrNoodles Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-28 15:36, kevin81 wrote:
mrNoodles, jag har kommit på ytterligare ett ställe dit du kan vända för att skapa lite publicitet kring det här med T68m och T68i. SVTs program Plus! De älskar såna reportage!

Senast var det nån tant som skrev ett brev till mig och anklagade Scan om att sälja rökt korv som inte egentligen inte var rökta..

jag tror att vårt fall här är betydligt intressantare och de bör ta upp det! Då kan man snacka om publicitet, SVT på bästa sändningstid =)

Tjena Kevin
Ja det kanske skulle vara nåt, har postat allt till ARN nu med "mut-försöks" grejen och att de skulle "bjuda" på uppgraderingen, som redan ska vara gratis mm. Just den grejen pratade jag med Customer Support om för ca 3timmar sen och han sa att självklart ska den vara gratis, och för att citera " inte åka till Geab för att få den uppgraderad eller skicka in den alls, du kan ju åka iväg till närmaste SP och få det utfört medans du väntar" (Bara att hålla tummarna att han vet vad han pratar om, alla säger ju olika på Customer Support )
Så nästa steg skulle ju kunna vara att skicka ett mail med hela händelse förloppet till våran Sverker!

En annan kul grej, fick ett "mongo-fel" på min T68m idag, min flickvän ringde, och när jag svarade så tjöt det bara som en kopplingston i en normal telefon - fruntimmer tänkte jag
Sen provade jag att ringa upp hon, men de var samma då när telefonen kopplat upp och sek. började ticka.
Sen provade jag att ringa lite olika nummer och när de kopplat upp så var tonen där!!
In på Geab idag igen , butikschefen tog emot mig med ett lite ansträngt leende, jag förklarade mitt ärende och ringde upp butikens nummer för att hon själv skulle få lyssna så att hon skulle tro mig (även som de saknar betydelse ) - Så nu är jag innehavare av en 3210 "igen"

Bara att hoppas att det har ramlat in ja ni vet vad för nåra hos ServceVerkstaden i Uppsala

Glad Påsk vill jag önska er alla CyberV, johanch, wapmanse, kevin81, jnhl, jh67 och alla andra

/ Skål
--
Posted: 2002-03-28 17:29:00

Quote:
On 2002-03-28 13:15, megapolaren wrote:
Japp, är man 15-16 så är väl den främsta anledningen till köpet av T68 just "nöje". Men å andra sidan, efter ett halvårs använding så kan det ju vara på plats med en viss nedsättning.

Även detta är en regel som jag tycker är en aningen konstig. Visserligen skall inte underåriga ingå avtal hit och dit, men effekten av regeln är att man kan skicka sin yngre brorsa, eller barn att köpa diverse saker som man sedan lämnar tillbaka när man tröttnat... Visst kan man då anse det som att den unge fått lov att köpa sakerna, men det behöver man ju inte tala om för nån annan... Om alla kände till denna regel så hade affärsinnehavarna fått det svettigt, riktigt svettigt.

//

Vad baserar du "nedsättningen" på? Utveckla lagrum, motiv eller rättsfall tack!

För övrigt kan jag informera dig om att det är en näringsidkares skyldighet att kontrollera, genom kontakt med vårdnadshavarna eller dylikt, huruvida den underårige har tillstånd eller på annat sätt själv råder över beloppet som han skall spendera. Rättsligt sett finns, enligt min mening, ingen annan lösning än att lägga denna skyldighet på just säljaren. Uppfyller säljaren inte de kraven skall han ställas ytterst ansvarig och avtalet anses ogiltigt. Detta utvecklas på ett utförligt sätt i motiven.

Som näringsidkare måste man självklart sätta sig in i gällande regler. Även om det inte krävs någon form av kvalifikation för att driva företag är presumtionen att dessa gör sig kunniga om vilka regler som gäller - i annat fall skall de stå som ansvariga för sina brister. Problemet med att det drivs en hel del säljarvänliga företag är att vi, tyvärr, i framtiden riskerar att få ett kvalifikationskrav för att - bl.a. - kunna upprätthålla den köprättsliga ordningen.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-28 17:49 ]
--
Posted: 2002-03-28 17:30:00

Cytech Posts: > 500

mrNoodles... tyvärr riskerar du nog att få vänta ett tag på din telefon. Några utbytestelefoner av modellen T68i finns ännu inte, och det är stor brist på T68m utbytestelefoner... så vill du få den tillbaka snabbt ska du nog ta kontakt med helpdesk, annars är nog en väntetid på upp mot en månad inget ovanligt i dagsläget.
--
Posted: 2002-03-28 17:41:00

Quote:
On 2002-03-28 12:08, kallingen wrote:
Jag är så jäkla glad!

Magnus Nilsson, i egen hög person, SupportChef på ringde mig idag med trevliga besked. Nästa vecka ska jag gå tillbaka till min återförsäljare och få min T68m utbytt mot en T68i.

Kan återkomma nästa vecka med besked om hur allt gick...

Gillar att SonyEricsson visar lite medgivenhet och är väldigt sjyssta mot sina kunder, Tack !

Som jag ser det är din rättighet att få den upprättelse du beskriver. Du har betalat för en produkt som du ej har erhållit, men som nu finns på marknaden i ny förpacknig.
--
Posted: 2002-03-28 17:44:00

Quote:
On 2002-03-28 17:41, Cytech wrote:

mrNoodles... tyvärr riskerar du nog att få vänta ett tag på din telefon. Några utbytestelefoner av modellen T68i finns ännu inte, och det är stor brist på T68m utbytestelefoner... så vill du få den tillbaka snabbt ska du nog ta kontakt med helpdesk, annars är nog en väntetid på upp mot en månad inget ovanligt i dagsläget.

En utbytesprodukt är densamma som den som ligger på hyllan till försäljning; innebärande att så länge de har den på lager kan du erhålla den från butiken omedelbart när den formella hanteringen är klar.
--
Posted: 2002-03-28 17:47:00
Page <  123 ... 192021 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home