Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123, 4 ... 373839>

CyberVisitor Posts: > 500

Ponera att programvaran inte är tillgänglig när bl.a. Telia på måndag får de första exemplaren. Det medför att Ericsson köprättsligt har sålt en produkt som saknat den av dem utfästa egenskapen. Man har således åsidosatt befintliga kunder för att tillgodose ny kundkrets. Det finns ingen gällande rätt som stöder ett sådant agerande och samtliga som kräver det kommer att kunna få sin T-68:a ersatt med en T-68i. Vi får inte heller glömma att en del anställda skriver på Esato som medvetet dämpar ner detta! This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-16 22:04:00
Edit : Quote

wapmanse Posts: 249

Hej vänner..

Jag tycker det handlar om respekt för sina kunder..särskilt för ett företag som försöker vända en nedåtgående marknadsandelsutveckling. Tror att det finns större möjlighet att snabba på uppgradering av t68m om man upplyser Dagens Industri eller Aftonbladet om denna tråd...

--
Posted: 2002-03-16 22:08:00

Cytech Posts: > 500

Om nu T68i kommer ut i butik på måndag kommer de som direkt köper den ändå inte kunna använda MMS. Så varför ha något du inte kan använda? Hittills har ingen svensk operatör MMS i sitt nät. Telia sa under CeBIT att de skulle lansera MMS under andra halvåret... troligen ligger de andra operatörerna i liknande tidsplanering...

Men visst... du kan ju alltid ringa helpdesk på 013-24 45 00 å försöka... men jag tvivlar på att du kommer kunna få ut en T68i mot din T68m.
--
Posted: 2002-03-16 22:16:00

mrNoodles Posts: > 500

>>Cytech
Tycker iofs inte att de spelar så stor roll om operatörerna har de i sina nät eller inte. För säljer de eller då Ericsson en produkt som ska uppgraderas till MMS med allt vad de innebär (personligen bryr jag mig inte om MMS, men allt de andra "godiset":-) ), så tycker jag att man kan kräva det innan eller åtminstone samtidigt som de släpper sin nya och världens första MMS telefon som den lanseras som på vissa ställen!!
Eller har jag fel? Hittar man telefonerna ute på måndag men ingen MMS programvara så tänker ja påpeka detta ganska högljutt på Geab! Och meddela andra instanser som kan ha intresse i detta.

Och det kan jag lova att finns telefonerna men ingen uppdatering tillgänglig så kommer DI, Aftonbladet och Mobil mm få denna tråd skickad av mig och jag hoppas att flera gör samma sak!

Detta är som wapmanse är inne på ett svek mot oss som kunder!!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-16 22:29 ]

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-16 22:29 ]
--
Posted: 2002-03-16 22:25:00

wapmanse Posts: 249

Jag tycker inte det spelar någon roll om tjänsten finns eller inte...helt felatt sälja samma \"nyhet\" 2 gånger. This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-16 22:30:00

mrNoodles Posts: > 500

Cheers wapmanse!!!
Inne på samma sak
De säljer samma sak 2ggr!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

--
Posted: 2002-03-16 22:32:00

Det är inte \"Helpdesk\" som tolkar gällande rätt. Vad de säger är inte väsentligt. Syftet med en rättsordning är inte att den skall tolkas av berörd part. This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-16 22:33:00

Att T-68:an saknar den utfästa egenskapen är f.ö. ett s.k. faktiskt fel. This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-16 22:58:00

mbjc Posts: 60

1. När T68m kom ut i butikerna så skrev inte Ericsson att den innehöll MMS. Man hade dock gått ut med att den skulle innehålla MMS men detta ändrade man innan telefonen fanns i butiken. Att detta skulle vara ett brott har jag väldigt svårt att se.
2. Ericsson har sagt att man ska kunna uppgradera sin telefon under 2002.
3. Gå in och kolla på SE hemsida under T68m så ser du att det inte finns någon info om MMS i denna telefon - SE kommer att tillhanda hålla en uppgradering om man vill.
4. Nästa problem måste vara att det var Ericsson som lanerade T68m medans det är SonyEricsson som lanserar T68i

Hur du får ihop detta så att SE skulle bryta mot konsumentköps lagen fattar jag inte - men som sagt du är ju jurist och då brukar man lyckas med det mesta....

PS. Ericsson eller SE har aldrig marknadsfört T68m - eller en press release kanske räcker för dig?? DS.

[ This Message was edited by: mbjc on 2002-03-16 23:45 ]
--
Posted: 2002-03-16 23:43:00

...ett s.k. faktiskt fel av abstrakt karaktär vill säga. Detta blir min sista postning i ärendet. Orkar inte knappa på telefonens små knappar längre ;-) Stå på er och lycka till! Låt inte de anställda hos återförsäljare som skriver här påverka er att inte hävda er rätt - de är bara rädda och försöker värna om sitt egna intresse, inte konsumentens! This post was posted from a T68
--
Posted: 2002-03-16 23:48:00
Page <  123, 4 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home