Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 202122 ... 373839>

mrNoodles Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-28 17:41, Cytech wrote:

mrNoodles... tyvärr riskerar du nog att få vänta ett tag på din telefon. Några utbytestelefoner av modellen T68i finns ännu inte, och det är stor brist på T68m utbytestelefoner... så vill du få den tillbaka snabbt ska du nog ta kontakt med helpdesk, annars är nog en väntetid på upp mot en månad inget ovanligt i dagsläget.

Tjena Cytech!
Påsk på dig
Vet du om de ser vart den är på service eller kan de hjälpa till och lösa "problemet"? Eller ska man kolla det genom butiken först?
Tänkte på Dr. Snugglan Han var ju utan i 4veckor!! men fick ju en T68i sen efter samtal med butiken?
--
Posted: 2002-03-28 17:53:00
Edit : Quote

Cytech Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-28 17:47, CyberVisitor wrote:

En utbytesprodukt är densamma som den som ligger på hyllan till försäljning; innebärande att så länge de har den på lager kan du erhålla den från butiken omedelbart när den formella hanteringen är klar.

nej det är inte detsamma... de utbytestelefoner som finns hos serviceombuden är fabriksrenoverade telefoner... dom _ser_ nya ut ja... men är av vissa ombud (Anovo och EMTS) uppfräschade från att ha varit icke funktionsdugliga telefoner till funktionsdugliga utbytesenhet som skickas ut till servicepoints runt om i Sverige.
--
Posted: 2002-03-28 17:54:00

Hur vet du att det inte finns T68i som utbytes än? Om det är en stor brist på T68m? För de lär ju laga den inom skälig tid
Och kan de inte laga (Ericsson standard att trava felaktiga produkter på hög -Pluto ERA ) så lär de ju ge mig en ny T68i(m)
Alltså jag anklagar dig inte att ha fel eller så, men hur vet du detta?
--
Posted: 2002-03-28 17:57:00

mrNoodles... nä, de kan inte se vart den är på service... någon gemensam servicedatabas för samtliga serviceombud finns ännu inte.
Men vet en som haft sin T68m liggandes på ett serviceombud i en månad i väntan på utbyte, efter samtal med helpdesk fick han ut en ny telefon från butiken.

--
Posted: 2002-03-28 17:57:00

T68i??
Hahaha ja ska ha en sån .-) Oavsett hur mycket ja ska krångla
--
Posted: 2002-03-28 17:58:00

Quote:
On 2002-03-28 17:57, mrNoodles wrote:
Hur vet du att det inte finns T68i som utbytes än? Om det är en stor brist på T68m? För de lär ju laga den inom skälig tid
Och kan de inte laga (Ericsson standard att trava felaktiga produkter på hög -Pluto ERA ) så lär de ju ge mig en ny T68i(m)
Alltså jag anklagar dig inte att ha fel eller så, men hur vet du detta?

jobbar själv på en servicepoint...
vet iof bara hur ett av de ombud som fixar iordning utbytestelefoner är (tänker inte nämna det med namn) och dessa har inte skickat ut några utbytestelefoner för T68m sedan i slutet av februari.
Men ring helpdesk... kommer säkerligen gå snabbare den vägen
--
Posted: 2002-03-28 18:00:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-28 17:54, Cytech wrote:
Quote:
On 2002-03-28 17:47, CyberVisitor wrote:

En utbytesprodukt är densamma som den som ligger på hyllan till försäljning; innebärande att så länge de har den på lager kan du erhålla den från butiken omedelbart när den formella hanteringen är klar.

nej det är inte detsamma... de utbytestelefoner som finns hos serviceombuden är fabriksrenoverade telefoner... dom _ser_ nya ut ja... men är av vissa ombud (Anovo och EMTS) uppfräschade från att ha varit icke funktionsdugliga telefoner till funktionsdugliga utbytesenhet som skickas ut till servicepoints runt om i Sverige.

Ok, tack. Det kan innebära att om kunden inte informeras om innebörden av begreppet "utbytestelefon", då skulle denna kunna hävda att... nej, nu får det nog vara slut på rådgivningen ett tag
--
Posted: 2002-03-28 18:00:00

En kul grej var att Customer Support, ansåg att de har rätt att laga en produkt 3ggr för samma fel innan kunden har rätt att häva köpet, men enligt KKL så kan man om samma fel upprepas efter 2 försök att laga den neka till ytterligare rep. samt få köpet hävt.
--
Posted: 2002-03-28 18:01:00

ervil Posts: 190

Til alle som prøver å bytte telefon.
Visste dere ikke at telefonen manglet MMS da dere kjøpte den? Jeg kjøpte selv min t68m i begynnelsen av november og jeg hadde allerede lest mye om telefonen før den kom i salg. Bl.a hadde jeg lest i "Mobil" at den ikke hadde MMS, men at den skulle kunne oppgraderes seinere. Jeg ringte Ericsson før jeg kjøpte telefonen, og de sa at ny programvare skulle komme i løpet av februar. Jeg er som alle her veldig skuffet og forbannet på SE:( over at t68i er kommet før vi har fått vår oppgradering. Allikevel får jeg meg ikke til å gå til butikken og påstå at jeg har blitt lurt. Dette ville være løgn og jeg vil ikke begå svindel for å få ny telefon. Dere som derimot IKKE visste at telefonen manglet MMS har min fulle støtte i kampen mot SE.

Her er artikkelen:
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4201&sid=1

[ This Message was edited by: ervil on 2002-03-28 18:06 ]
--
Posted: 2002-03-28 18:03:00

oskar Posts: 173

@ervil:

Antagligen så visste (nästan) alla att telefonen inte innehöll funktionen MMS när de köpte den, men vad de däremot trodde var att Ericsson skulle låta dem uppgradera den gratis INNAN en annan telefon med MMS-funktion släpptes på marknaden.

/Oskar
--
Posted: 2002-03-28 18:10:00
Page <  123 ... 202122 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home