Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 222324 ... 373839>

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-29 13:28, gullak wrote:
I've tried to follow the discussion here, but since it's al (almost) in swedish i'm not able to figure it all out. Here is what I got:
You're able to claime a T68i because someone (???) has published that the T68m should be the first phone with MMS, but isn't now that the T68i is out- correct?
Does it matter when you've bought the phone and who you've bought it from?
- If so who and when?

Then if I want (and is able) to claime the store for a T68i, where do i relate to when claiming I was told that this was to be the first phone with MMS?

Some of you may think that this is alot to do for just MMS, but in Denmark a new law starting working from 1. january. It gives you a warranty for 2 years instead of 1 as it was before. This means that if im being given a new phone I have a warranty for 2 years instead of 1, which i'm hopefully not gonna use, but anyway!

Hope you can sort things out for me!

If you recieve a new replacement product, the warranty will be interrupted and replaced by a new one, but only on those conditions as of when the original was bought. If you for example recieve a new replacement item next week, you get one year warranty from that week - not two.
--
Posted: 2002-03-29 13:34:00
Edit : Quote

mrNoodles Posts: > 500

>>gullak
Hi sorry for all the Swedish
What you paid for when you bought your T68m is a T68i, youve bought a phone with MMS function, and not just any MMS phone, the first one ever - told by Ericsson.
But now all of a sudden the first MMS phone appears - that you kind of paid for. The MMS feature was one of the things that made me buy T68m last year in October (not completely true but - thats what Im claiming to have it switched to T68i).
Some people have succeded, but in my case the store dont understand what Im talking about so its look like its going to be a long "fight"
--
Posted: 2002-03-29 13:37:00

Ericcardson Posts: 13

Min telefon har varit på Service i en månad snart....

Får bara en massa brev från OnOff att den blir försenad hela tiden.
Nu säger dem att det ska vara klart den 9:e April. jag lämnade
in den i början på Mars.

Ska det vara så här illa?
Läste att någon fick en ny telefon om servicetiden tar en evighet?
--
Posted: 2002-03-29 13:37:00

Ring Onoff och tjata direkt på tisdagmorgon eller kanske ännu bättre ring Customer Support och "gorma lite"
Ring serviceverkstaden för att få klarare besked.
Eller du har ett servicenummer va? Kolla in om du inte hittar info om din telefon här, är ju iofs möjligt att den är skickad nån annastans, men min var inne på rep. där förut, och ja köpte den på Onoff.

http://www.skvservice.se/

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-29 13:45 ]
--
Posted: 2002-03-29 13:43:00

Cytech Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-29 13:37, Ericcardson wrote:
Min telefon har varit på Service i en månad snart....

Får bara en massa brev från OnOff att den blir försenad hela tiden.
Nu säger dem att det ska vara klart den 9:e April. jag lämnade
in den i början på Mars.

Ska det vara så här illa?
Läste att någon fick en ny telefon om servicetiden tar en evighet?

som jag skrev i en annan tråd... ring helpdesk.. du kommer med största sannolikhet kunna få ut en ny telefon.... det har inte funnits utbytesenheter tillgängliga sedan i slutet av februari, och när det kommer några verkar ingen veta, första budet var slutet på mars, men sen ändrades det till "någon gång i april".
--
Posted: 2002-03-29 13:47:00

Ericcardson Posts: 13

Ringt OnOff och skällt på dem så många ggr nu så
jag tror att dem blockerar mitt nummer snart :\

Man tycker att när man investerar i en sådan dyr produkt
som T68:an är så ska man få bra service. Synd att man
inte kan påstå att OnOff har haft denna falska marknadsföring
så man kunde kräva en T68i istället.

Och jag läste att en uppdatering av mjukvaran inte ska
ta så otroligt lång tid heller.... inte en månad iaf!

*suck*
--
Posted: 2002-03-29 13:49:00

Du har samma rätt som alla andra, det spelar ingen roll om Onoff eller Telia har marknadsfört den som MMS, Ericsson själva har gjort det.
Du har precis samma rätt som alla andra, läs igenom den här tråden så får du svar på många av frågorna i detta ämne!

Kollade du om den fanns hos skvservice?

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-29 13:53 ]
--
Posted: 2002-03-29 13:53:00

kallingen Posts: 282

Hej!
Fick besked av Magnus Nilsson idag igen (SupportChef ) och han skall skicka en T68i till mitt inköpsställe så kan jag gå dit nästa vecka och byta ut min gamla T68m.

Skalla bara ge er ett tips på hur ni ska göra om ni vill få något igenom. Gå på Cheferna!! Dom är inte vana att folk tjatar på dom och att dom bli pressade, sånt har dom anlitat folk till, men går ni på Cheferna och skäller, då blir dom trötta på er ganska fort och ger med sig.
Vet hur det funkar, har varit i en liknande twist med TELIA ADSL, som jag fick igenom min rätt när jag ringde upp Telia´s BredBand Chef och han gav med sig till mig och jag fick igenom min vilja!

Lycka till! Det har jag gjort

--
Posted: 2002-03-29 13:56:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-29 13:56, kallingen wrote:
Hej!
Fick besked av Magnus Nilsson idag igen (SupportChef ) och han skall skicka en T68i till mitt inköpsställe så kan jag gå dit nästa vecka och byta ut min gamla T68m.

Skalla bara ge er ett tips på hur ni ska göra om ni vill få något igenom. Gå på Cheferna!! Dom är inte vana att folk tjatar på dom och att dom bli pressade, sånt har dom anlitat folk till, men går ni på Cheferna och skäller, då blir dom trötta på er ganska fort och ger med sig.
Vet hur det funkar, har varit i en liknande twist med TELIA ADSL, som jag fick igenom min rätt när jag ringde upp Telia´s BredBand Chef och han gav med sig till mig och jag fick igenom min vilja!

Lycka till! Det har jag gjort

Den huvudsakliga anledningen att tala med en beslutsfattare är att dessa, mestadels, har en bredare syn och är bättre insatta i konsumentens rättigheter ./. säljarens skyldigheter.
--
Posted: 2002-03-29 14:00:00

Tjena kallingen!
Hur fick du kontakt med han? Har du möjligtvis hans email/nummer?
Vad ansåg du vara fel? Samma som den här tråden handlar om?

--
Posted: 2002-03-29 14:00:00
Page <  123 ... 222324 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home