Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
Quote:
On 2002-03-29 14:12, mrNoodles wrote:
>>Ericcardson
Ogiltig telefon lyckades jag få ett par ggr. på min telefon oxo
Men ja har för mig att det var efter uppgraderingen till R2B
Vad har du för Operatör? Själv har ja Comivq och de funkar inte så bra ihop med T68 har jag läst
Hehe... Tele2, men de använder ju samma master så det skulle inte förvåna mig om det där onda företaget har något med felen att göra. Har införskaffat mig ett kontantkort nu för att slippa Tele2 och dess vidriga kundservice.
--
Posted: 2002-03-29 16:26:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-29 16:19, CyberVisitor wrote:
Quote:
.... känner sig så lurad!!
Då skall du gå till ARN och förklara det. Det är deras skyldighet att hjälpa dig att få upprättelse - på ett eller annat sätt.
Pressreleasen:
http://www.ericsson.com/press/20010321-0038.html är ju från Mars i förra året. Det är inte så att Ericsson har gått ut med ytterligare en pressrelease för att påpeka att telefonen ska uppgraderas? För om det i ett SÅDANT pressmeddelande står att det är världens första MMS-bestyckade telefon - då är det ju klar falsk marknadsföring?
--
Posted: 2002-03-29 16:29:00
Edit :
Det hela är ett solklart fall av felaktig marknadsföring!
Telefonen saknar en viktig funktion som kan ha varit avgörande för många i valet av ny telefon!
Så den ska betraktas som felaktig.
--
Posted: 2002-03-29 16:45:00
Edit :
CyberVisitor Posts: > 500
Quote:
Pressreleasen:
http://www.ericsson.com/press/20010321-0038.html är ju från Mars i förra året. Det är inte så att Ericsson har gått ut med ytterligare en pressrelease för att påpeka att telefonen ska uppgraderas? För om det i ett SÅDANT pressmeddelande står att det är världens första MMS-bestyckade telefon - då är det ju klar falsk marknadsföring?
Sen skall man också ha i bakhuvudet att MMS var något som de flesta försäljare använde som säljargument.
--
Posted: 2002-03-29 17:24:00
Edit :
Ja det är ju egentligen inget tvivel om att det inte står rätt till med det hela.
För annars skulle ju inte

själva börja byta ut telefoner, samt Telia, Vodaphone Stores mm - de sysslar med affärer och inte välgörenhet.
--
Posted: 2002-03-29 17:27:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-29 17:27, mrNoodles wrote:
Ja det är ju egentligen inget tvivel om att det inte står rätt till med det hela.
För annars skulle ju inte

själva börja byta ut telefoner, samt Telia, Vodaphone Stores mm - de sysslar med affärer och inte välgörenhet.
Det är som så att de butiksansvariga är mycket väl medvetna om att vid en process kommer käranden att kalla försäljaren som vittne. Visar det sig då att denna har utfäst MMS-funktionen är det ett abstrakt fel, vilket troligtvis leder till bifall för käranden i tvisten om han åberopar det som den huvudsakliga anledningen till köpet. Av den anledningen väljer de ofta att frivilligt göra upp för att undvika dålig publicitet.
Som jag tidigare nämnt så har många säljare inställningen att det är bättre att tillgodose en enstaka kund frivilligt än att bli tvingad till upprättelse mot den stora massan. Även om så inte blir fallet vid en enstaka förlust i ett civilrättsligt mål, blir det den direkta effekten eftersom samtliga övriga i annat fall också drar säljaren inför domstol - vilket blir kostsamt för svaranden (säljaren).
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-30 02:33 ]
--
Posted: 2002-03-29 17:38:00
Edit :
Jahapp, då är Aftonbladet, Mobil samt Plus informerade. Vi får se vad som händer, det känns faktiskt som att Plus mycket väl skulle kunna ta upp detta i ett program. De är tillräckligt irriterande för att gå på något sånt här, speciellt nu när det gäller Ericsson som alla gillar att hacka på
Funderar på att tala med min lokala Europolitan Vodaphone butik i frågan också, men känner att jag inte har nog kött på benen just nu. Får läsa på lite, och framför allt läsa om hur andra har gjort/lyckats.
Kämpa på! Vi får inte ge upp
/ V
--
Posted: 2002-03-30 02:01:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-30 02:01, Venger wrote:
... tillräckligt irriterande för att gå på något sånt här, speciellt nu när det gäller Ericsson som alla gillar att hacka på ...
Från min synvinkel sett är det inte Ericsson i sig det handlar om att "hacka" på, snarare det undermåliga förfarandesättet när köparen vill åberopa sin rätt.
Min inställning är densamma oavsett vilket företag som missleder sina kunder.
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-30 02:42 ]
--
Posted: 2002-03-30 02:40:00
Edit :
>>Venger
Härligt - om Sverker får upp ögonen så.
"-Va va ska de vara på de här viset va -Ska de det" (på Norrländska

)
--
Posted: 2002-03-30 07:18:00
Edit :
Sådär!
Nu har även jag skickat iväg 2st mail till

support med en önskan att de ska vidarebefordras till Magnus Nilsson.
Ska bli kul att se hur det följs upp.
--
Posted: 2002-03-30 12:26:00
Edit :
New Topic
Reply