Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
CyberVisitor Posts: > 500
@mrNoodles m.fl.
Allt fler börjar ta kontakt med ansvariga hos såväl återförsäljarna som Ericsson. Det har jag efterlyst och min inställning är positiv till det förfarandesättet. För att inte förlora tid, och pga av den långa handläggningstiden, rekommenderar jag dock att samtliga som känner sig missnöjda gör en anmälan hos ARN om säljaren vägrar rätta felet.
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-30 13:19 ]
--
Posted: 2002-03-30 13:18:00
Edit :
PROBLEM! Jag har köpt min T68m utomlands. O_O
Det sk*ter sig då jag inte kan vända mig till något svensk inköpsställe för att åberopa KKL och få den utbytt mot en T68i.
--
Posted: 2002-03-30 13:56:00
Edit :
Vad betalade du för den utomlands?
Och var köpte du den?
--
Posted: 2002-03-30 14:01:00
Edit :
Cybervisitor: Jeg visste at telefonen ikke hadde MMS da jeg kjøpte den i november-men den skulle kunne oppgraderes seinere(i løpet av februar ble jeg fortalt). Jeg har vel ikke noe grunnlag for å prøve å bytte da? Det er vel ikke nok å være skuffet over forsinkelsen. Jeg antar at du som jurist ikke vil oppfordre meg til å lyve...
--
Posted: 2002-03-30 14:33:00
Edit :
>Vad betalade du för den utomlands?
>Och var köpte du den?
Köpte den i Hong Kong för ca 4800 SKR.
--
Posted: 2002-03-30 15:26:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-30 14:33, ervil wrote:
Cybervisitor: Jeg visste at telefonen ikke hadde MMS da jeg kjøpte den i november-men den skulle kunne oppgraderes seinere(i løpet av februar ble jeg fortalt). Jeg har vel ikke noe grunnlag for å prøve å bytte da? Det er vel ikke nok å være skuffet over forsinkelsen. Jeg antar at du som jurist ikke vil oppfordre meg til å lyve...
Att du var medveten om att MMS inte fanns i telefonen förändrar inte saken i sig eftersom Ericsson utfäst att funktionen skall implementeras. Dröjsmålet är nu väsentligt; dessutom har de släppt samma produkt med den utlovade funktionen. Notera att Ericsson hävdar att hårdvaran i T-68i är
densamma som i T-68:an. Det är alltså bara skalet som skiljer dem åt. Mao är T-68i den produkt som konsumenten har betalat för. Jag anser att du, trots vetskapen om att MMS inte fanns inbyggt vid köpet, har goda förutsättningar att få telefonen utbytt. Jag rekommenderar dig att gå till Norges motsvarighet till ARN i Sverige så hjälper de dig. Först skall du dock gå till inköpsstället och hävda din rätt.
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-30 23:04 ]
--
Posted: 2002-03-30 20:57:00
Edit :
@prefer
Att du köpt telefonen utomlands försvårar situationen en hel del, tyvärr. Reglerna i landet du köpt telefonen är de som blir gällande. Även om dessa regler kan vara till din förmån, lär det bli svårt av naturliga skäl (distans, språk m.m.).
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-30 21:12 ]
--
Posted: 2002-03-30 21:01:00
Edit :
Ja... det bästa jag kan hoppas på är väl att dom inte tar betalt av uppgraderingen när den väl kommer. o_o
--
Posted: 2002-03-31 04:00:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-31 04:00, prefer wrote:
Ja... det bästa jag kan hoppas på är väl att dom inte tar betalt av uppgraderingen när den väl kommer. o_o
Det råder tyvärr delade meningar om den saken. Men en sak är säker, om Ericsson kommer ta betalt för uppgraderingen har de definitivt brutit sitt utlovade löfte om MMS. Redan nu anser dock jag att samtliga T-68:or skall återköpas alternativt bytas ut mot den av kunden betalade produkten, dvs. T-68i. En sådan åtgärd som att ta betalt för den egenskap som telefonen saknar sätter helt klart Ericsson/säljaren i en
ännu sämre situation.
[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-31 12:38 ]
--
Posted: 2002-03-31 12:35:00
Edit :
Jag har mailat

support nu i 3 dagars tid med en önskan att mina mail ska vidarebefordras till

Support Chef Magnus Nilsson - på samma sätt som kallingen gjorde och han lyckades
Ska bli "kul" och se hur lång tid det tar innan de kontaktar mig, och framför allt om!?
--
Posted: 2002-03-31 12:39:00
Edit :
New Topic
Reply