Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 303132 ... 373839>

mrNoodles Posts: > 500

Ja Daniel Lindholm erbjöd mig en handfree för alla tråkigheter jag hade vart med om. Och när inte de dög så erbjöd han mig en "cool digital kamera" som var värd 1000:-
Så hans ord väger inte så tungt i mina öron, väntar med spänning på Magnus Nilssons svar.
--
Posted: 2002-04-02 14:50:00
Edit : Quote

kevin81 Posts: 390

Det här skrev CyberVisitor i ett tidigare inlägg angående om pressreleasen kan anses vara marknadsföring.

"Som jag har sagt tidigare så handlar marknadsföring om så mycket mer än en annons i en tidning som många tycks tro. I flera butiker har det funnits tryckt material från Ericsson där det klart framgår att telefonen är världens första med MMS. Dessutom har flertalet säljare hävdat MMS-funktionen. De som inte har hävdat att MMS fanns vid köpet har istället hävdat att den skall kunna uppdateras inom skälig tid. När denna tid har gått så långt som nu, då har Ericsson, förutom att MMS inte finns ännu, hunnit släppt en ny produkt på marknaden som motsvarar den som konsumenten i verkligheten har betalat för."

--
Posted: 2002-04-02 15:00:00

freddan Posts: 13

Hej. Jag gick till min Telia Butik idag och sa att jag vill byta min T68m till en T68i eftersom den sålts som MMS-telefon. Inga Problem alls! Är nu en lycklig ägare av T68i. Jag vill tacka alla, främst CyberVisitor som varit drivande i den här frågan. Vill uppmana alla andra som vill byta att göra det också.

Tack!
--
Posted: 2002-04-02 15:59:00

megapolaren Posts: 27

Borttaget//

[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:35 ]
--
Posted: 2002-04-02 16:24:00

Quote:
Daniel Lindholm, marknadsansvarig på Geab The phone house, ser inte att det skulle vara några problem med fallet T68:

- Det är vanligt att man får uppdatera mjukvaran när det gäller mobilprodukter, och T68 är inget undantag. Och det går ju ändå inte att skicka MMS idag, eftersom inte operatörerna stöder det än.
Om vissa kunder tycker det är fel att de ska ta sig till serviceombud för att uppgradera mjukvaran får vi ta en diskussion om eventuell kompensation senare.

Jag tycker de här påvisar vilka "affärsmän" de är på Geab - När jag pratade med han i telefon så kunde han inte förstå att jag kunde känna mig lurad - iom. att det inte går att skicka MMS, men jag försökte gång på gång förklara att det inte var MMS funktionaliteten i sig som de här rörde sig om utan att jag kände mig lurad och begragen av dom och Ericsson (som har lanserat den som den första MMS telefonen oavsett vad Mobils Anna Hedberg skriver!)

Jag har 5 skickade "brev" till Support där jag förklarar mina avsikter tydligt - Att få byta min T68m (som för närvarande är på service/rep) mot en T68i som har de funktioner som jag betalade 6249:- i okt. förra året!

Så jag väntar med spänning på ett livstecken från dom.

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-02 17:52 ]
--
Posted: 2002-04-02 17:44:00

b9AcE Posts: 2

Det skulle vara intressant att få veta vilka butiker/butikskedjor som godkänt byten.
Vad jag sett hittils så verkar det som att Telia byter direkt, medans Geab är olika beroende på vilken butik man går till.
Personligen är jag mest intresserad av Europolitan, då det var där vi köpte våra telefoner...

Skulle ni som lyckats får era telefoner bytta (p.g.a. marknadsföringen) kunna skriva detta, samt vilken butik/kedja det gäller?
--
Posted: 2002-04-02 17:57:00

Är det nån som har fått bytt på Geab??

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-03 21:09 ]
--
Posted: 2002-04-02 18:05:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-04-02 15:59, freddan wrote:
Hej. Jag gick till min Telia Butik idag och sa att jag vill byta min T68m till en T68i eftersom den sålts som MMS-telefon. Inga Problem alls! Är nu en lycklig ägare av T68i. Jag vill tacka alla, främst CyberVisitor som varit drivande i den här frågan. Vill uppmana alla andra som vill byta att göra det också.

Tack!

Glädjande att höra att ännu en köpare av T-68 fått sin upprättelse.
--
Posted: 2002-04-02 20:31:00

Quote:
On 2002-04-02 15:00, kevin81 wrote:

Det här skrev CyberVisitor i ett tidigare inlägg angående om pressreleasen kan anses vara marknadsföring.

"Som jag har sagt tidigare så handlar marknadsföring om så mycket mer än en annons i en tidning som många tycks tro. I flera butiker har det funnits tryckt material från Ericsson där det klart framgår att telefonen är världens första med MMS. Dessutom har flertalet säljare hävdat MMS-funktionen. De som inte har hävdat att MMS fanns vid köpet har istället hävdat att den skall kunna uppdateras inom skälig tid. När denna tid har gått så långt som nu, då har Ericsson, förutom att MMS inte finns ännu, hunnit släppt en ny produkt på marknaden som motsvarar den som konsumenten i verkligheten har betalat för."

Och jag vill poängtera att dessa belägg, enligt min mening, är tillräckliga för att hävda byte alternativt återköp.
--
Posted: 2002-04-02 20:33:00

Självklart var det väntat att den större delen av de säljande/ansvariga skulle hävda motsatsen. Kom dock ihåg att ingenting är klargjort till säljarens/tillverkarens fördel förrän saken blivit rättsligt prövad. Allt är bara spekulationer från deras sida.

Att marknadsföringslagen inte är åberopbar förändrar inte situationen överhuvudtaget. Se nedan för information. Betänk samtidigt Telias nu flertalet utbytta T-68:or mot T-68i och vad som ligger bakom den åtgärden.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-04-02 20:40 ]
--
Posted: 2002-04-02 20:38:00
Page <  123 ... 303132 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home