Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 313233 ... 373839>

megapolaren Posts: 27

--

[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:45 ]
--
Posted: 2002-04-02 20:44:00
Edit : Quote

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-04-02 16:24, megapolaren wrote:
Nåväl, "vad va det jag sa" (titta längre upp i tråden)

Trots din något fyrkantiga inställning till konsumentens rättigheter ./. säljarens skyldigheter och motarbetande av min strävan att hjälpa folk till upprättelse, är det till stor glädje för mig att denna kedja lett till att en del personer genom påtryckning har fått sin telefon (T-68) utbytt mot den som de, enligt min åsikt, egentligen har betalat för (T-68i).

Fler kommer, med stor sannolikhet, att få sin telefon utbytt!

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-04-02 20:50 ]
--
Posted: 2002-04-02 20:47:00

kallingen Posts: 282

Hej!
Har lite nyheter idag, när jag ringde Magnus Nilsson, det var nämligen så att jag hade 2st T68m:or (den andra var min brors) och jag kunde INTE få den andra utbytt också, det här erbjudandet om att jag skulle få byta ut min var endast 1st telefon, och bara för mig eftersom jag inte var riktigt nöjd med den, sa han.
Det var INGET generellt att byter ut alla T68:or till T68i.

Tyvärr alla ni som försöker just nu, ni kommer nog inte att få byta era T68m.

Tyvärr

Men jag ska hämta min nya T68i imorgon eller på fredag.
--
Posted: 2002-04-03 13:27:00

mrNoodles Posts: > 500

Tjena kallingen
Nej de börjar väl inse hur många det är runtom i landet som känner sig missnöjda med hur de blivit "behandlade" av
Men har de gett med sig en gång så lär de ju ha väldigt bra anledningar för att inte göra det igen!
Jag har skickar X antal mail till Magnus och väntar med spänning på ett med lite mer innehåll så att säga!
PerAlksten sa i Mobil igår att "de som inte va nöjda fick föra den diskussionen med oss".

Så de är väl det jag håller på med nu

Och jag är inte "inte riktigt nöjd" med min jag är "totalt missnöjd"
Och överväger att inte handla mer produkter pga det inträffade!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-03 13:32 ]
--
Posted: 2002-04-03 13:30:00

kallingen Posts: 282

Okaj, kan bara önska dig lycka till!
--
Posted: 2002-04-03 13:37:00

Tack o bock
--
Posted: 2002-04-03 13:45:00

Efter ca 8mail till Support ringde Magnus Nilsson upp:

Undrade vad problemet var, kallingen han e nog inte ens läskunnig , för om han läst hälften av mina mail så han hade han verkligen vetat vad problemet var!
Men han förstod då inget varför jag skulle vara missnöjd mm. Bara snackade runt problemet och att den kommer ju i slutet på maj osv.

Men som ja sa så får väl ARN ge sin syn på detta då. Ja vi har inte gjort nåt fel menade han på Måtte de på käften!

Så till er andra - Lycka till!!

Frågade varför andra har fått sin utbytt efter kontakt med Support, men det berodde på helt andra anledningar än att han var missnöjd!

Jag struntar i allt detta skit med MMS och erkänner för mig själv att jag har blivit riktigt blåst av
Jag får skylla mig själv för att jag snabbt köpte deras senaste produkt som lovades en hel del, men som uppfylldes genom T68i - kommer att tänka mig för både en och 2 ggr innan ja köper en telefon igen.

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-03 22:48 ]
--
Posted: 2002-04-03 22:48:00

oskar Posts: 173

@mrNoodles:

Hade du väntat med att köpa ny telefon så hade du iofs fått funktionerna du ville ha tidigare, men kan det inte vara värt att vänta lite extra med tanke på att du faktiskt haft en nästan lika bra telefon i ett halvår?

/Oskar
--
Posted: 2002-04-03 22:52:00

Kanske, kanske inte - hursomhelst så är jag enormt besviken på som har blåst alla "trogna kunder"

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-03 22:55 ]
--
Posted: 2002-04-03 22:54:00

freddan Posts: 13

Verkar som om jag haft tur angående mitt byte, det verkar inte gå så bra för er andra.

mrNoodles: Ge inte upp så lätt, "bråka" med butiken istället för SE. Jag kontaktade också SE, efter någon dag ringde dom mig, och jag fick berätta vad jag tyckte. SE förstod inte vad problemet var eftersom programvaran snart kommer att uppgraderas... Kom ingenstans i den diskutionen.

Nån dag senare skickade jag mail till Telias Webbutik, fick svar efter några dagar om att jag skulle kontakta den Telia-butik som sålt telefonen. Jag svarade på detta mail och skrev att jag inte tänkte diskutera med någon icke insatt säljare utan att Telia Webbutik skulle ta tag i saken. Efter ca 1 vecka ringer en person från Telia webbutik och frågar hur dett gått. Jag säger att jag inte kontaktat butiken ännu, och frågar hur han ser på saken. Han säger att jag ska gå till butiken och förklara problemet för dom.

Jag tar med mig telefonen komplett med kartong och allt, och går till butiken. Säger att jag vill byta min t68m till en t68i eftersom den sålts som MMS-telefon. (Troligtvis har killen på Telia Webbutik redan ringt och förvarnat dom..) Säljaren verkar inte ens förvånad, han frågar om jag har med mig den gamla telefonen, sen går han och hämtar den nya. T68i kostade ca 200kr mera än min gamla t68m, men jag behövde inte betala någon mellanskillnad. Jag trodde inte att det skulle vara så lätt att få telefonen utbytt. Jag hade väntat mig en lång diskution med butiken och att gå hem med min gamla t68m.

För er som köpt telefonen av Telia ska det inte vara något problem att byta, iaf om ni köpte den INNAN dom uppdaterade informationen om telefonen. Hoppas att någon får hjälp av den här posten.
--
Posted: 2002-04-03 23:41:00
Page <  123 ... 313233 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home