Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
Er det mulig å sende MMS i Sverige??
--
Posted: 2002-04-04 01:46:00
Edit :
Det var tråkigt o höra, skall troligvis hämta ut min nya T68i imorgon hoppas jag på.
--
Posted: 2002-04-04 01:47:00
Edit :
escobar: nej, det är inte möjligt att MMS:a i sverige än, nej..
--
Posted: 2002-04-04 02:17:00
Edit :
Og hvorfor klager dere over at telefonen deres ikke er verdens første MMS-telefon, når den tjenesten ikke kan utnyttes. Jeg er selv snart ferdig-utdannet jurist, så dette med at det er snakk om brudd på markedsføringsloven osv.. anser jeg ikke som relevant når MMS-funksjonen er en mangel som kan utbedres innen rimelig tid. Rimelig tid mener jeg er når man ihvertfall kan ha mulighet til å utnytte funksjonen, nemlig å sende MMS.
I Norge kan man sende MMS hos Telenor, så der har man kanskje en sak, men jeg begynner bare personlig å bli litt lei av all klagingen om at folk føler seg svindlet, lurt osv. Jeg vet at at Cybervisitor mener at selv om MMS-funksjonen ikke er integrert i nettverkene, så har ikke det noe med at telefonen har MMS eller ikke, vi har blitt lurt fordi T68 skal ha MMS. Jeg foretar selv en tolkning hvor jeg mener at reelle hensyn bør komme først, nemlig at Sony Ericsson bør få gjøre oppgraderingen til ny software innen det man kan anse som rimelig tid, noe som er en skjønnsmessig sak. Men selvfølgelig kan det hende at svensk lovgivning på dette forholdet er veldig forskjellig fra norsk. Har ikke lest svensk lov nemlig.
Men til de som absolutt mener at de er lurt, klag videre, og få dere en T68i. Har selv hatt T68i siden den kom til Norge, og har byttet den tilbake til min gull-fargede T68m som jeg oppgraderte til R2B igår. Den ser i mine øyne MYE penere/bedre ut og føltes bare mer gjennomført/ekslusiv. Selv om sikkert T68i hadde færre bugs i software'en.
[ This Message was edited by: escobar on 2002-04-04 02:48 ]
--
Posted: 2002-04-04 02:46:00
Edit :
>>freddan
Ja jag vet inte när jag var in för att diskutera detta med butikschefen så vägrade denne tala direkt till mig
Utan allt medlades genom en säljare, så jag har inga större förhoppningar ang dom. Men man ser en röd tråd genom hela Geab Koncernen (Pris på tillbehör, service grad, bemötande mm)
Nej lyd mina råd och akta er för den butikskedjan - När jag får tillbaka min telefon från service/rep. så kan jag garantera att det kommer att vara mjukvarufel på den också, iom. R2B, och enligt KKL så har man rätt att neka butiken att försöka åtgärda felet om det har uppstått 3ggr. och detta blir min 3:e ggn. så. Planerar att häva köpet och köpa en T68i på nån annan butik som är lite mer måna om som sina kunder!!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 13:56 ]
--
Posted: 2002-04-04 09:35:00
Edit :
Nu är ni rikskändisar CyberVisitor, mrNoodles m.fl..
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4924&sid=1
Känner mig stolt att känna er..!
--
Posted: 2002-04-04 13:49:00
Edit :
Hahaha tack!
Mailade den käre Herr Lindholm på Geab nyss, men har inte fått svar, han är väl upptagen med media
Han har dock inte nämt något om att fallet skickats vidare till ARN!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 13:57 ]
--
Posted: 2002-04-04 13:56:00
Edit :
"Enligt Roger Bolander, chef för Sony Ericsson Norden, har ingen kund bytt sin T68 till en T68i via Ericsson, på grund av att det saknas MMS-funktion.
- Däremot är det några enstaka kunder som haft extrem otur och köpt en T68 med produktionsfel, det händer med alla mobilmodeller. Och eftersom vi inte har några T68m kvar har de fått byta till en T68i."
Ur Mobil.
Jag ser nya möjlighter vid horisonten, för de kan inte få laga en produkt hur många ggr. och har de ingen T68m som de kan ge mig som ny så lär de ju bli en T68i.
Skam den som ger - De har fått "Consumer from Hell" på halsen!!

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 14:01 ]
--
Posted: 2002-04-04 14:00:00
Edit :
Det är ju mig dom skriver om.. Vad kul, jag verkar vara den ENDA som lyckats byta min telefon... vilken bedrift.
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4924&sid=1
--
Posted: 2002-04-04 14:17:00
Edit :
Pyscho Dave lyckades också, och ja tror han var före
Men men strunt samma, nu har de fått upp ögonen för det hela

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 14:23 ]
--
Posted: 2002-04-04 14:23:00
Edit :
New Topic
Reply