Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 343536, 373839>

oskar Posts: 173

Quote:
On 2002-04-04 21:42, JOll wrote:
Hej,
Jag ringade idag butiken som jag köpte min t68 på.

Svaret jag fick av dom angående MMS var att det fanns i telefonen .. men man kunde inte se det... (?)
Stämmer det här ? eller är det en bortförklaring ?

En bortförklaring skulle jag nog säga.. men iofs så kan det ju finnas där.. det är det ju faktiskt ingen som riktigt säkert vet.. så värst troligt är det väl dock inte..

/Oskar

[ This Message was edited by: oskar on 2002-04-04 21:47 ]
--
Posted: 2002-04-04 21:45:00
Edit : Quote

CyberVisitor Posts: > 500

Enligt gällande rätt har samtliga som inhandlat sin T-68 hos Telia innan informationen om MMS togs bort, nu omedelbar möjlighet att få den bytt till T-68i om köparen åberopar att den köptes med anledning av MMS-funktionen

Rent processuellt finns det ingenting som talar för att Telia skulle vinna en eventuell tvist.

Alla som vill få sin T-68 bytt mot T-68i (vilken är den produkt ni egentligen har betalat för) och som inhandlat den hos Telia innan nämnd tidpunkt bör kräva detta snarast möjligt.
--
Posted: 2002-04-04 22:31:00

CyberVisitor Posts: > 500

Samtliga köpare av T-68 där säljaren vägrar upprättelse genom byte mot den produkt som motsvarar de förväntade egenskaperna (T-68i) eller återköp, bör omedelbart kontakta ARN och göra en anmälan mot säljaren.

Viktigt är att hävda att köpet gjordes av den anledningen att telefonen förväntades innehålla MMS-egenskapen, alternativt att säljaren utfäste egenskapen. Det senare alternativet har skett i många fall.
--
Posted: 2002-04-04 22:44:00

mrNoodles Posts: > 500

Tjena CyberV
Vad grundar du det på att de som köpt den hos Telia ska kunna få den utbytt? Var det inte så att oavsett var man sett att det skulle vara en MMS telefon samt att detta var den avgörande orsaken till val av telefon så har man väl samma rätt som de som handlat på Telia?
RingUp där kallingen köpte sin telefon har ju fortfarande med på sin site att de är en MMS telefon!

Mitt ärende är hos ARN nu, förmodligen hinner de inte få det klart innan V20 då MMS mjukvaran är sagd att släppas. Men det visar - sa själva att det inte har några T68m kvar så det lär väl vara slut på lagret för butikerna snart och då lär man ju få en T68i om det inte kunnat laga den efter 3försök, min e inne på 2:a nu, har de egentligen 3försök på sig att laga en telefon? Enligt KKL menar jag - jag tolkar det som 2 ggr och att om samma fel uppstår 3 ggr. Men Geab säger motsatsen!?
--
Posted: 2002-04-04 23:15:00

Cytech Posts: > 500

Quote:
Mitt ärende är hos ARN nu, förmodligen hinner de inte få det klart innan V20 då MMS mjukvaran är sagd att släppas. Men det visar - sa själva att det inte har några T68m kvar så det lär väl vara slut på lagret för butikerna snart och då lär man ju få en T68i om det inte kunnat laga den efter 3försök, min e inne på 2:a nu, har de egentligen 3försök på sig att laga en telefon? Enligt KKL menar jag - jag tolkar det som 2 ggr och att om samma fel uppstår 3 ggr. Men Geab säger motsatsen!?

nya T68m må vara slut... men swap enheter finns det och kommer finnas ett bra tag framöver... så det kommer nog dröja ett bra tag innan man får ut en T68i när man lämnar in en felaktig T68m....
om telefonen lämnas in för samma fel en andra gång, och telefonen går till samma service ombud, brukar den bytas ut... iof lite beroende på vad det är för fel... men generellt så byts den ut...

[ This Message was edited by: Cytech on 2002-04-04 23:24 ]
--
Posted: 2002-04-04 23:23:00

Tjena Cytech!
Det jag menade var att man efter 3 eller 4 rep försök har rätt att häva köpet eller få den utbytt mot en helt ny produkt (fabriksny inte swap alltså). 3ggr samma fel enligt min tolkning av KKL men 4ggr samma fel tolkning Geab.
Jobbar du på service i Sthlm eller Uppsala?

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 23:29 ]
--
Posted: 2002-04-04 23:28:00

Quote:
On 2002-04-04 23:28, mrNoodles wrote:
Tjena Cytech!
Det jag menade var att man efter 3 eller 4 rep försök har rätt att häva köpet eller få den utbytt mot en helt ny produkt (fabriksny inte swap alltså). 3ggr samma fel enligt min tolkning av KKL men 4ggr samma fel tolkning Geab.
Jobbar du på service i Sthlm eller Uppsala?

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 23:29 ]

hehe..... ja du... "kund har haft inne denna telefon flera gånger på service för samma fel, vill ha en ny!"... en extremt vanlig servicekommentar på de telefoner som kommer in på service från butiker, så vilka regler som gäller verkar butikerna inte ha koll på butikerna skjuter helt enkelt över ansvaret på service ombuden... jag jobbar i Sthlm
--
Posted: 2002-04-04 23:35:00

Oki läste på Geabs sida om deras "servicerutiner"
Vad är den största felorsaken på T68an enligt dig(SW/HW om HW vad för fel - ytmontering eller?)? Ja vet att Geab där jag bor skickar den till en SP i Uppsala vet du nåt om de som ligger där - finns 2 va om ja inte har fel?
Om ni får såna medd. då - byter ni ut den eller? Och isåfall får kunden en ny eller en swap?

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-04 23:40 ]
--
Posted: 2002-04-04 23:38:00

Quote:
On 2002-04-04 23:38, mrNoodles wrote:
Oki läste på Geabs sida om deras "servicerutiner"
Vad är den största felorsaken på T68an enligt dig(SW/HW om HW vad för fel - ytmontering eller?)? Ja vet att Geab där jag bor skickar den till en SP i Uppsala vet du nåt om de som ligger där - finns 2 va om ja inte har fel?
Om ni får såna medd. då - byter ni ut den eller? Och isåfall får kunden en ny eller en swap?

största felorsaken... hmmm.... tror det är mjukvaran, problemet med GPRS tjänsten ligger nog till grund för många av de fel som uppstår.
Är faktiskt inte så mkt HW fel på T68, är isåfall fel på joysticken eller volym switchen som lossnat från lödningarna....

Har ingen koll på vilka som ligger i Uppsala, man har mest koll på de större ombuden, sen finns det ju olika nivåer på ombud också...

Om vi byter ut den beror ju lite på... om telefonen varit inne hos oss tidigare brukar vi oftast byta ut den, beror väl också lite på vad det är för fel... händer dock att den varit inne någon annanstans då är det inte mkt vi kan göra än att laga den.... inga service ombud byter ut mot nya telefoner (annat än om telefonen som kommer in nyligen är köpt och detta påvisas med kvitto)...
--
Posted: 2002-04-04 23:49:00

Så det är mycket "omkörningar" av SW kan man säga?!

Om alla som lämnar in sin telefon 3ggr och får tillbaka den eller en swapenhet med samma SW som var i från början tex R2B013 så kvarstår ju problemen eller kan man säga att det skiljer på kombinationen mellan en viss HW och en viss SW (fast samma R-läge)?
För annars lämnar ju kunden in en R2B med fel i mjukvaran får tillbaka den, använder den ett tag - den buggar ur - lämnar in den och detta upprepas säg 3ggr då har ju kunden enligt i Geab fall rätt till en fabriksny produkt!

Tänk vilka enorma summor det rör sig om för och allt pga som jag ser det en för tidigt släppt/dåligt kollad SW.

Plus allt extra arbete ni får göra, fast SW uppgraderingar sliter ju inte på kroppen så att säga men lär väl betala er för dom oxo.

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-05 00:50 ]
--
Posted: 2002-04-04 23:56:00
Page <  123 ... 343536, 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home