Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 3536, 373839>

Cytech Posts: > 500

Quote:
On 2002-04-04 23:56, mrNoodles wrote:
Så det är mycket "omkörningar" av SW kan man säga?!

Om alla som lämnar in sin telefon 3ggr och får tillbaka den eller en swapenhet med samma SW som var i från början tex R2B013 så kvarstår ju problemen eller kan man säga att det skiljer på kombinationen mellan en viss HW och en viss SW (fast samma R-läge)?
För annars lämnar ju kunden in en R2B med fel i mjukvaran får tillbaka den, använder den ett tag - den buggar ur - lämnar in den och detta upprepas säg 3ggr då har ju kunden enligt i Geab fall rätt till en fabriksny produkt!

Tänk vilka enorma summor det rör sig om för och allt pga som jag ser det en för tidigt släppt/dåligt kollad SW.

först å främst ser man ju till att den har senaste SW, har den detta så är det swap som gäller... sen hurvida den T68 man får ut funkar bättre eller inte verkar vara ett lotteri, för vissa funkar det bättre än andra av någon anledning... har inte tittat närmare om det kan ha betydelse vilken HW telefonen har, inte omöjligt att det kan vara så.....

dock så är det inte bara T68 som har problem med GPRS, även vissa tidigare Ericsson telefoner med GPRS har samma fel....
--
Posted: 2002-04-05 00:04:00
Edit : Quote

mrNoodles Posts: > 500

Har kollat in en del T39 (vet ej vilken SW version de är)men de är relativt nya - när man får ett SMS och läser de står bara numret från den som skickat, backar man sen till "inkorgen" står det tex "Kalle Mobil". Har sett "massvis" med detta fel, det är slarvigt av :es: att släppa en SW innehållande sådana fel. De skulle ju kunna ha sommarlovslediga studenter eller vad som helst som granskade deras färdiga produkter inkl. SW efter fel :)

Vad har du för utb. om man får fråga - är halvsugen på att söka liknande jobb på en SP uppe i Dalarna.

SWAP enheterna då? "Renoverar" ni dom eller skickas dom tillbaka till fabriken för att "snyggas" upp? Så du menar att de kommer in en med senaste SW så blir den utbytt mot en SWAP direkt eller missförstod jag dig där?

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-05 00:10 ]
--
Posted: 2002-04-05 00:08:00

Quote:
On 2002-04-05 00:08, mrNoodles wrote:
Har kollat in en del T39 (vet ej vilken SW version de är)men de är relativt nya - när man får ett SMS och läser de står bara numret från den som skickat, backar man sen till "inkorgen" står det tex "Kalle Mobil". Har sett "massvis" med detta fel, det är slarvigt av att släppa en SW innehållande sådana fel. De skulle ju kunna ha sommarlovslediga studenter eller vad som helst som granskade deras färdiga produkter inkl. SW efter fel

Vad har du för utb. om man får fråga - är halvsugen på att söka liknande jobb på en SP uppe i Dalarna.

min utbildning har eg ingen koppling till service av mobiltelefoner, annat än att min utbildning bla innefattat GSM-teknik
blev att jag hamnade inom branschen pga ett extrajobb jag hade för en tid sedan... sen blev man mer eller mindre fast i branschen, men har bytt företag... utbildning som räcker för att jobba med service av mobiler är någon form av teknisk linje på gymnasiet...

--
Posted: 2002-04-05 00:16:00

Låter lovande
Har gått Tekn. och Eltele inst. på gymn.
Samt jobbat på EricssonRadio som 3G tekniker
Och är "besatt" av Mobiler (annars skulle vi väl inte hänga här på ESATO)
Så man borde väl vara kvalificerad - gäller bara att hitta nån som söker folk!
--
Posted: 2002-04-05 00:20:00

Quote:
On 2002-04-05 00:20, mrNoodles wrote:
Låter lovande
Har gått Tekn. och Eltele inst. på gymn.
Samt jobbat på EricssonRadio som 3G tekniker
Och är "besatt" av Mobiler (annars skulle vi väl inte hänga här på ESATO)
Så man borde väl vara kvalificerad - gäller bara att hitta nån som söker folk!

du kan alltid kolla med de större service ombuden, de brukar vara pigga på att ta emot nytt folk
--
Posted: 2002-04-05 00:26:00

oki med större menar du? Sthlm Gbg Malmö eller? Bor i Dalarna och flyttar ogärna, eller vet du om de har nåt större här?

Oops 700

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-04-05 00:34 ]
--
Posted: 2002-04-05 00:32:00

JOll Posts: 7

CyberV -
Läser man på http://www.ringup.se/mobiler.html så ser man klart och tydligt att det står:
"trippelband och integrerad Bluetooth-teknologi samt MMS"
dom har kvar det än och det stod så när jag köpte min telefon på en av deras återförsäljare ...
detta borde väl räcka ?

[ This Message was edited by: JOll on 2002-04-05 00:35 ]
--
Posted: 2002-04-05 00:35:00

Quote:
On 2002-04-05 00:32, mrNoodles wrote:
oki med större menar du? Sthlm Gbg Malmö eller? Bor i Dalarna och flyttar ogärna, eller vet du om de har nåt större här?

Oops 700

större... tja... mer än 10 anställda typ... fast... då blir det faktiskt inte så många att välja bland... Anovo tex, dom har verkstad i Gävle.
Annars har de flesta seviceombud endast verkstäder från Sthlm och söderut... men visst kan man väl testa med mindre också, men tror inte chansen är så stor att de tar in nytt folk

hmmmm... vi har hamnat ganska off topic

[ This Message was edited by: Cytech on 2002-04-05 00:40 ]
--
Posted: 2002-04-05 00:39:00

Hmm topic... du har rätt!!
Ja Gävle lämnade ja nyss så dit är ja glad om ja slipper igen inom de närmaste åren
--
Posted: 2002-04-05 00:42:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-04-04 23:15, mrNoodles wrote:
Tjena CyberV
Vad grundar du det på att de som köpt den hos Telia ska kunna få den utbytt? Var det inte så att oavsett var man sett att det skulle vara en MMS telefon samt att detta var den avgörande orsaken till val av telefon så har man väl samma rätt som de som handlat på Telia?
RingUp där kallingen köpte sin telefon har ju fortfarande med på sin site att de är en MMS telefon!

Mitt ärende är hos ARN nu, förmodligen hinner de inte få det klart innan V20 då MMS mjukvaran är sagd att släppas. Men det visar - sa själva att det inte har några T68m kvar så det lär väl vara slut på lagret för butikerna snart och då lär man ju få en T68i om det inte kunnat laga den efter 3försök, min e inne på 2:a nu, har de egentligen 3försök på sig att laga en telefon? Enligt KKL menar jag - jag tolkar det som 2 ggr och att om samma fel uppstår 3 ggr. Men Geab säger motsatsen!?

Självklart gäller det samtliga säljare som utfäst MMS-funktionen - inte bara Telia. Att jag särskilt nämnde Telia beror på att de själva gick ut och medgav att de utfäst den egenskapen - tyvärr är inte alla säljare lika konsumentvänliga som just Telia visat sig vara (relativt sett).
--
Posted: 2002-04-05 22:19:00
Page <  123 ... 3536, 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home