Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 36, 373839>

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-04-05 00:35, JOll wrote:
CyberV -
Läser man på http://www.ringup.se/mobiler.html så ser man klart och tydligt att det står:
"trippelband och integrerad Bluetooth-teknologi samt MMS"
dom har kvar det än och det stod så när jag köpte min telefon på en av deras återförsäljare ...
detta borde väl räcka ?

[ This Message was edited by: JOll on 2002-04-05 00:35 ]

Absolut. Kontakta dem omedelbart och säg att du inte har den nytta av telefonen som den inköptes för eftersom MMS-funktionen saknas. Detta eftersom du reser och använder telefonen i nät som stöder funktionen (bl.a. Norge). I ett sådant fall har de inget annat alternativ än att byta den omedelbart mot en telefon som stöder MMS (T-68i). Vägrar de kan de bli skadeståndsskyldiga.

Jag står fortfarande fast vid att samtliga köpare av T-68 kan få den utbytt mot en T-68i eftersom det är den telefon som köparen egentligen har betalat för. Ericssons och säljarnas bortförklaringar är inte en given utgång. Det är invändningar från deras sida i syfte att försöka stoppa en massreklamation.

Reklamera ert köp till säljaren; vägrar han skall ni anmäla företaget till ARN eftersom telefonen saknar den förväntade/utfästa MMS-egenskapen.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-04-05 22:32 ]
--
Posted: 2002-04-05 22:25:00
Edit : Quote

CyberVisitor Posts: > 500

Jag står fortfarande fast vid att samtliga köpare av T-68 kan få den utbytt mot en T-68i eftersom det är den telefon som köparen egentligen har betalat för. Ericssons och säljarnas bortförklaringar är inte en given utgång. Det är invändningar från deras sida i syfte att försöka stoppa en massreklamation.

Reklamera ert köp till säljaren; vägrar han skall ni anmäla företaget till ARN eftersom telefonen saknar den förväntade/utfästa MMS-egenskapen.

--
Posted: 2002-04-05 22:34:00

Psycho Dave Posts: 119

Quote:
On 2002-04-04 14:17, freddan wrote:
Det är ju mig dom skriver om.. Vad kul, jag verkar vara den ENDA som lyckats byta min telefon... vilken bedrift.

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4924&sid=1

Som mrNoodles även skriver så är det nog mig de syftar på då jag bytte min telefon den 25 mars och de ändrade sin sida samma dag. Se sidan 6 i denna lilla tråd

[ This Message was edited by: Psycho Dave on 2002-04-06 11:55 ]
--
Posted: 2002-04-06 11:40:00

mrNoodles Posts: > 500

Jupps youre famous Psycho - och den gode Daniel L på Geab nämner att det bara är en person som varit i kontakt med dom ang desamma - Måste vara en skum kille (thats me!!)
--
Posted: 2002-04-06 11:46:00

Psycho Dave Posts: 119

Quote:
On 2002-04-06 11:46, mrNoodles wrote:
Jupps youre famous Psycho - och den gode Daniel L på Geab nämner att det bara är en person som varit i kontakt med dom ang desamma - Måste vara en skum kille (thats me!!)

Hehehe, vi kanske ska starta en fanclub tillsammans *hihihi*

--
Posted: 2002-04-06 11:57:00

mrNoodles Posts: > 500

Klubben för inbördes beundran

Eller "vi som driver affärer till vansinne genom att kräva sjuka saker"

Fick tillbaka min från rep. igår den kommer snart att gå i retur till service igen, har R2B013 så samma fel lär väl bestå, och när jag får tillbaka den och samma fel uppstår igen iom. R2B013 så...T68i

"INGA SURA MINER
Oavsett hur bra en leverantör är kan det ibland uppstå fel på deras produkter. Om vi har reparerat din telefon mer än tre gånger vid samma fel och det därefter uppstår ett nytt garantifel ersätter vi dig med en helt ny telefon av samma modell. Har modellen utgått ersätter vi dig med en likvärdig telefon."
Från Geabs sida! Vore ju synd om T68m skulle ha utgått

--
Posted: 2002-04-06 12:20:00

dw Posts: > 500

Quote:
Att jag särskilt nämnde Telia beror på att de själva gick ut och medgav att de utfäst den egenskapen - tyvärr är inte alla säljare lika konsumentvänliga som just Telia visat sig vara (relativt sett).

Telia är ingen av mina favoriter men jag tycker det
är smart av dem att gå ut tidigt och säga att 'om
du köpt telefonen innan de ändrade sin information
och är missnöjd får du byta den' är väldigt smart
och skapar en trygghetskänsla hos de som får den
utbytt (och oss som läst om det) tror chansen är stor
de köper sin nästa tel av Telia med ökar markant.

Fast jag kommer inte köpa av dem tycker deras
priser är aldeles för dyra

--
Posted: 2002-04-06 13:44:00

denpa Posts: 38

Vad pratar ni alla om?? Man kan nu kostnadsfitt få sin sketna t68 uppgraderad till t68i på ALLA Ericsson service butiker UTAN KOSTNAD. Så jag förstår inte vad problemet är i er diskussion...visste ni inte detta eller!?! jag har själv uppgaredart min t68 nyss, tytcker inte att t68i va så mycket bättre, så jag sålde den och har nu en nokia 7650 i handen (var bara tvungen att skryta lite)
--
Posted: 2002-05-06 00:58:00

Gustaf Posts: 339

Roligt för dig men eftersom att varken uppgraderingen till T68m som gör den till en T68i eller tegelstenen 7650 har kommit ut på marknaden så.....

[ This Message was edited by: Gustaf on 2002-05-06 09:46 ]
--
Posted: 2002-05-06 10:42:00

Lise Posts: 2

Har kollat lite på det här: SE har inte gått ut med att T68m ska ha MMS i reklam, denna "info" finns endast i pressreleaser, vilka inte lyder under marknadsföringslagen!
--
Posted: 2002-05-06 11:50:00
Page <  123 ... 36, 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home