Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > General > Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring Bookmark topic
Page <  123 ... 678 ... 373839>

gibler Posts: 76

Quote:
On 2002-03-18 13:02, mrNoodles wrote:
1.No there no new SW available yet!
2.And I droped by 2 stores on my way to work and none of them had T68i in the stores, 'its on its way in, maybe tomorrow, I was told'

[ This Message was edited by: mrNoodles on 2002-03-18 13:03 ]

Ok =( inge idé att ge sig ut i regnet då..
--
Posted: 2002-03-18 13:27:00
Edit : Quote

mrNoodles Posts: > 500

Nopes tyvärr inte!!
--
Posted: 2002-03-18 13:28:00

CyberVisitor Posts: > 500

Quote:
On 2002-03-17 19:36, mrNoodles wrote:
>>Cybervisitor
Please let us know tomorrow if they had T68i and I guess we all know if the upgrade is available tomorrow.

T-68i did not arrive to Telias store today. Delayed until tomorrow 12.00 pm.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-18 15:54 ]
--
Posted: 2002-03-18 15:53:00

Hi CyberV.
Thats what they told me at Geab here in Gävle to, also Vodaphone Stores where expecting them any day maybe tomorrow, and that poor guy behind the counter shined up when Im asked for the T68i, and asked me if I would like to sign up for one..
But I told him that already got one that Im quiet satisfied with.
--
Posted: 2002-03-18 16:02:00

Quote:
On 2002-03-18 16:02, mrNoodles wrote:
Hi CyberV.
Thats what they told me at Geab here in Gävle to, also Vodaphone Stores where expecting them any day maybe tomorrow, and that poor guy behind the counter shined up when Im asked for the T68i, and asked me if I would like to sign up for one..
But I told him that already got one that Im quiet satisfied with.

Funny thing is that Telia and Geab always recieve new Ericsson phones 2 days before Europolitan Stores and others. Seems like Ericsson is prioriting those one's (even though it is against marketing laws, they can always claim distribution faults).

I was told by Telia that they had more preorders on the T-68i than they were actually expecting to recieve from Ericsson. First delivery will be sold out when they hit the store, at least at Telia.
--
Posted: 2002-03-18 19:31:00

Limp Posts: 47

To CyberVisitor.
Europolitanstores in Stockholm have T68i in stock arrived today,so Telia and Geab is not always first!!!
--
Posted: 2002-03-18 19:46:00

Idag gjorde jag dessutom ett besök hos den återförsäljare som sålt den av mig ansedda felaktiga produkten, om nu ingen programvara finns tillgänglig vid försäljningstillfället av T-68i.

Denne ställde sig tvekande och invände att deras kostnad skulle bli omfattande om de antingen skulle ta tillbaka min felaktiga produkt (de räknar således med att få ta tillbaka ett flertal andra) eller göra återköp.

Samtidigt poängterades av mig gällande rätt, samt att samma försäljare utfäst produkten som världens första MMS-kompatibla sådan. Butikschefen, som bedyrade att han genomgått en specialkurs för sitt säljaryrke (vilket får presumeras vara en s.k. säljarkurs, inte en konsumentkurs) ville dock ha betänketid, för vad han kallade mitt "enskilda fall", till dess att T-68i fanns till försäljning.

Då det i butiken började inkomma en del potentiella kunder valde jag naturligtvis att framställa de tvingande regler som gäller i kombination med deras säljares utfästelse vid köpet. Som avrundning påminde jag butiken om att Allmänna reklamationsnämndens lokala kontor endast finns ett par hundra meter därifrån, samt att min avsikt var att där göra min invändning gällande.

Efter detta valde butiken att återkomma under torsdag med ett vad de kallade för "glädjande besked".

Tyvärr är det som så att flertalet butiker in i det sista försöker undandra sig sitt yttersta ansvar. Detta ansvar tar de oftast endast på sig vid två tillfällen: (1) Efter att anmälan gjorts hos ARN väljer de att tillgodose kunden i "det enskilda fallet" för att undvika att ett pilotfall vinner gehör hos högre instans (det blir billigare för dem att tillgodose ett fåtal upplysta konsumenter). (2) Man gör sig helt enkelt, tyvärr, till en för butiken "jobbig kund" genom att vid ett väl valt tillfälle argumentera för sin sak; därefter tenderar butiken till att vilja slippa att övriga kunder får höra den hela sorgsna historien och dessa kunder kan istället fångas in i butikens kundkartotek.

Så här skall det inte behöva gå till. Har man som konsument rätt i sin sak skall man inte behöva vidtaga åtgärder utan tvisten skall lösas på enklast möjliga sätt för konsumenten där butiken tar sitt fulla ansvar.

Vidare vill jag kraftig poängtera att de - om det nu skulle behövas - som driver saken så långt som att produkten skall gå i retur och får saken bifallen, har t.o.m. rätt till ränteersättning för den tid som butiken har haft ert "kapital" till sitt förfogande. Dvs. att kapitalränta skall utgå med diskontot plus två procentenheter från den dag produkten betalades till och med den dag beloppet återställs konsumenten - under förutsättning att butiken inte har för konsumenten VID KÖPET klart och tydligt angett att denna paragraf i räntelagen är av dem frånskriven (räntelagen är till skillnad från konsumentköplagen dispositiv).

BTW:
Laffen! I längden avser jag inte att fortsätta logga in här via modem p.g.a. uppkopplingskostnaden. Finns det ingen möjlighet att du kan släppa fri den blockering du gjort av min IP-adress för den fasta uppkopplingen då vi blev oense, måste jag tyvärr inom kort sluta att besöka sajten.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-18 20:19 ]
--
Posted: 2002-03-18 19:57:00

megapolaren Posts: 27

Ahh, det är härligt att se att du tar tag i det här CyberVisitor. Men, för att alla vi andra skall kunna göra som du - kan du ange varifrån du tar informationen att T68 skall vara en MMS telefon (väldens första)? Jag har inget problem med att tjata på affärer, men jag vill ha med mig något konkret bevis.

Eftersom du verkar ha bevis kan du väl dela med dig av dom?

Tack på förhand

//
--
Posted: 2002-03-18 22:15:00

Quote:
On 2002-03-18 22:15, megapolaren wrote:
Ahh, det är härligt att se att du tar tag i det här CyberVisitor. Men, för att alla vi andra skall kunna göra som du - kan du ange varifrån du tar informationen att T68 skall vara en MMS telefon (väldens första)? Jag har inget problem med att tjata på affärer, men jag vill ha med mig något konkret bevis.

Eftersom du verkar ha bevis kan du väl dela med dig av dom?

Tack på förhand

//

Till dess att laffen reviderar sin blockering av IP-adressen för min fasta uppkoppling, kan jag tyvärr inte läsa eller bidraga med fler inlägg på esato eftersom jag finner det högst oacceptabelt att behöva koppla upp mig via modem till en merkostnad för att följa inläggen.

På återseende om laffen ändrar sig. I annat fall önskar jag er lycka till och - framförallt - stå på er. Det är era pengar butikerna har tagit emot, men, har ni fått de egenskaper ni förväntade er av produkten? Av inläggen här att döma kan svaret inte bli annat än ett entydigt nej.

[ This Message was edited by: CyberVisitor on 2002-03-18 22:58 ]
--
Posted: 2002-03-18 22:31:00

>>CyberVisitor
Kan du berätta på vilken affär du köpt din T68?
Samt hur ska man tackla en sån grej som tilläggs försäkringar? Ja menar om ja inte får nån uppdatering så hade jag ju inte köpt nån telefon och har då följdaktligen inte behövt nån försäkring!
Kan man "ogiltigförklara den"
--
Posted: 2002-03-18 23:09:00
Page <  123 ... 678 ... 373839>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home