Sony Ericsson / Sony : General : Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
>
New Topic
>
Reply<
Esato Forum Index
>
Sony Ericsson / Sony >
General
> Alla som köpt en T-68 kan få den kostnadsfritt utbytt mot en T-68i pga felaktig marknadsföring
Bookmark topic
CyberVisitor Posts: > 500
Quote:
On 2002-03-22 18:24, megapolaren wrote:
CyberVisitor - hur går det med reklamationen? Får du tillbaka dina pengar? Även om jag inte tycker det verkar rimligt så vill ju även en annan helst få en "ny telefon" på stubben...
Som blivande jurist måste du vara väl medveten om att mitt fall inte automatiskt ger dig rätt i sak. Ditt enskilda fall måste du driva själv på så sätt som du själv anser lämpligast. Jag har så tydligt som möjligt försökt förklara flera olika alternativa möjligheter till reklamation med möjlighet till positiv utgång för de som inte är så insatta i sina rättigheter. Tonvikten har legat på reklamation hos Allmänna reklamationsnämnden.
Om samtliga som är missnöjda hade gjort som jag, då hade självklart detta skapat en debatt utanför denna sajt vilket självklart hade gynnat alla köpare i slutändan.
I en annan kedja såg jag att du postat ett meddelande med rubriken "T-68 kan absolut inte bytas ...". Ett kraftigt påstående. Med tiden, när du kommit längre i jur studierna, kommer du att lära dig att ett sådant påstående om att det finns en given och "absolut" utgång är helt förkastligt. Att uttala till en klient att en av dig spådd utgång är "absolut" är förenat med stor risk för, minst sagt, katastrofala följder.
--
Posted: 2002-03-22 19:49:00
Edit :
På vilken butik köpte du din T68m? Och gav de med sig direkt eller skulle ha betänketid och prata med huvudkontoret mm.
--
Posted: 2002-03-22 20:03:00
Edit :
Borttaget//
[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:39 ]
--
Posted: 2002-03-22 21:19:00
Edit :
CyberVisitor Posts: > 500
Megapolaren:
Nej jag erkänner inte din teori eftersom jag finner den, för att använda ditt egna uttryck, fyrkantig. Du använder dig av ett tunnelseende vilket inte hör hemma inom juridiken.
Av allt att döma är du förhållandevis ny i din utbildning - gissningsvis omkring termin två där det aktuella köprättsblocket vanligtvis ingår. Ett klassiskt misstag som jur stud är att de flesta så mycket som möjligt vill visa sina nyvunna kunskaper genom att fästa blicken på en enda punkt. Vi lämnar ämnet däran en gång för alla eftersom detta inte var vad tråden var menad att handla om (dvs. CyberVisitor ./. Megapolaren).
--
Posted: 2002-03-22 21:36:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-21 13:26, Psycho Dave wrote:
Has anybody sent an e-mail to Bo Albertson and asked him to explain why they don't have an upgrade out?
( Bo Albertson is the contact person mentioned in the T68 announcement,
http://www.ericsson.com/press/20010321-0038.html )
[ This Message was edited by: Psycho Dave on 2002-03-21 13:27 ]
Jag mailade han precis, ska bli kul o se vad han svarar. Om han nu svarar, men då känns de som om "de simmar ut mot djupare vatten"
--
Posted: 2002-03-22 21:45:00
Edit :
Borttaget//
[ This Message was edited by: megapolaren on 2005-10-13 18:40 ]
--
Posted: 2002-03-23 11:37:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-23 11:37, megapolaren wrote:
*hehe*
Då frågar jag igen, den enda fråga jag velat ha svar på, men som du verkar undvika att vilja svara. Har du fått byta/reklamera din T68 ännu?
Det är lustigt att du inte vill erkänna min teori. Det är ju ett bevis på att du om någon ser fallet som fyrkantigt och att den enda möjliga utgången är den som du presenterat.
Och du, det här är ingen personlig fight, jag har inget att förlora här på esatos webforum, tvärt om. Enda anledningen att jag fortsätter diskutera är för jag tycker det är roligt, och så vill jag framförallt inte inge falska förhoppningar till de som läser tråden!
//
Han skriver i nåt av de tidigare inläggen att han just fått sin T68i, men om han fått den utbytt eller inte framgår inte
--
Posted: 2002-03-23 11:47:00
Edit :
Klart intressant ämne det här. Jag ser fram emot den fortsatta kampen Er jurister emellan!
--
Posted: 2002-03-23 12:37:00
Edit :
mrNoodles:
Vad jag förstått har han köpt en T68i och därefter gått och reklamerat sin T68. Vad jag kunde utläsa skulle han få svar på denna reklmation i torsdags. Därför blev jag nyfiken på att veta hur det gått, för "kan han så kan väl jag"
--
Posted: 2002-03-23 14:22:00
Edit :
Quote:
On 2002-03-23 14:22, megapolaren wrote:
mrNoodles:
Vad jag förstått har han köpt en T68i och därefter gått och reklamerat sin T68. Vad jag kunde utläsa skulle han få svar på denna reklmation i torsdags. Därför blev jag nyfiken på att veta hur det gått, för "kan han så kan väl jag"
Jag var in på butiken där jag köpte min T68 idag och talade lite om ditt o datt
Det ena var att jag inte kan skicka SMS längre?! Har testat på olika telefoner mitt kort i min flickväns T39 osv, o nu senast så testade jag med hennes kort i min T68, men de e tvärkört!
Samt lite om konsumentköplagen, de har 2ggr på sig att åtgärda samma fel, man kan mao. ha rätt att häva köpet om de uppkommer 3ggr. Han försökte dock med att de skulle krävas fler ggr, men på
www.arn.se så finns det ett exempel gällande ett bord och fallet bör vara lika med en telefon.
Säljaren hade själv problem med din T68 men orkade inte krångla
Jag är verkligen inne på att reklamera den, alt. få den utbytt mot en T68i, de ser ju lite dumt att först klaga på den man har, och sen hävda det med MMS att det har släppts en ny (ja de som hela den här tråden handlar om). Allt pekar ju på att man vill ha en T68i istället men det kanske är förståeligt också?!
--
Posted: 2002-03-23 17:36:00
Edit :
New Topic
Reply